Oficiální označení "hořká komedie" by si v případě Medvídka možná zasloužilo ještě zesílení "velmi hořká". Oscilování mezi tragickým a komickým však není podle Petra Jarchovského v hřebejkovských filmech ničím novým. "Tak je to i životě," říká, "když se na něco díváte zvenku, i to nejtragičtější může být komické."

Ivan Trojan ve filmu hraje velmi uhlazeného diplomata, který všechny životní situace zvládá s až nelidským klidem. "Postavě jsem moc nerozuměl, ten člověk mě intelektuálně přesahuje," řekl Trojan. Jeho herecký kolega a známý vtipálek Jiří Macháček hned doplnil, že "to není tak velký problém." Sám si v Medvídkovi zahrál improvizovanou scénu i se svou malou dcerou, nicméně se nedomnívá, že by se kvůli tomu stala herečkou a prý by jí to rozmolouval.

Aňa Geislerová si zase zaimprovizovala ve scéně, kdy se s Táňou Vilhelmovou baví , o tom, kde mají "špeky". Ve scénáři původně nebyla a herečky prý přemluvily režiséra, aby jí tam nechal. "Kdybych to napsal, tak ty role nevezmou, ale protože to vymyslely, tak je to nejlepší scéna," postěžoval si scénárista Jarchovský.

Aňa Geislerová do filmu přispěla nejen hereckým výkonem, ale překvapivě i výběrem hudby. Při natáčení si prý broukala Čajkovského melodie a režisér Hřebejk si toho povšiml. Nakonec se rozhodli použít monumentálního Čajkovského do neveselé scény, kdy postava Aňi Geislerové přijde na nevěru svého manžela. Jarchovský připustil, že to má trochu ironický podtext.