Henzeho "koncertní opera" o vztazích bohů a lidí vychází podle informací na internetu velmi volně z řecké mytologie, z příběhu o královně Faidře a jejím nevlastním synu Hyppolitovi.

Opera vznikla ze skladatelovy iniciativy. Kožená před časem prozradila, že jí Henze telefonoval, jestli by měla zájem, "že by pro ni rád něco napsal". Když poslal první dějství, musela za ním však zajet do Říma, protože některé tóny byly pro její hlas příliš vysoko.

Levicově orientovaný kontroverzní umělec, žijící od 50. let v Itálii, podle prvních informací o díle nalezl pro tento námět lyrickou hudbu velké jasnosti a hravosti, přitom neopustil moderní virtuozitu, kterou jeho hudební řeč proslula.

Čtyři představení

V Berlíně se mají podle údajů na internetu uskutečnit celkem čtyři představení. Projekt, na němž se podílejí soubor Ensemble Modern, dirigent Michael Boder a režisér Peter Mussbach, je součástí festivalu Musikfest Berlin 07. Do konce září se pak opera hraje jako koprodukce ještě čtyřikrát v Bruselu v divadle La Monnaie.

Koženou na podzim čeká také prestižní koncertní turné, které ji s Händelovou hudbou zavede od 8. do 22. listopadu do Alte Oper ve Frankfurtu nad Mohanem, do bruselského Palais des Beaux Arts, Théatre des Champs-Elysées v Paříži, do centra Barbican v Londýně, amsterdamského sálu Concertgebouw, do sálu De Doelen v Rotterdamu a do Herkulova sálu v Mnichově.

Celý prosinec bude pak Magdalena Kožená v Londýně. Připravuje se na tamní debut v Královské opeře Covent Garden, a to v mimořádně virtuózní titulní roli Rossiniho opery Popelka.