Oba dirigenti se soustředili na své skladatelské lásky, Dutoit na Igora Stravinského a Rožděstvenskij na českou hudbu, ke které má úzký vztah. Švýcar Dutoit ze tří Stravinského skladeb nadchl uvedením originální verze Petrušky z roku 1911 a filharmonici v ní podali obdivuhodný výkon. Rus Rožděstvenskij více než českou klasikou (Ostrčil, Dvořák) překvapil energickým podáním polystylové skladby Lukáše Matouška z roku 1981 Kořeny času a dokázal, že soudobá hudba v jeho podání může být srozumitelným zážitkem.

Týnský chrám byl v sobotu odpoledne zvukově příjemným prostředím pro Virtuosi di Praga s Martinem Turnovským (Haydn, Beethoven) stejně jako Pražská křižovatka pro jazzmana Jiřího Stivína při koncertním provedení jeho slavného LP 70. let Zvěrokruh.

Letošními vrcholy festivalu byl výkon orchestru ze San Franciska, španělského souboru Hespérion XXI či sólistů Thomase Hampsona či Murrayho Perehii. S dirigenty jako Zdeněk Mácal či Charles Mackerras uspěly i Česká filharmonie a FOK, ale nelze nevidět, že zahraniční orchestry se rychle vyvíjejí a i dříve průměrný Finský rozhlasový orchestr se ukázal velice dobře.