Jak uvedl britský Guardian, mnohokrát odložený projekt se připravuje nejméně sedm let. Nyní bude konečně hotový scénář (Rupert Walters) a začalo jednání s konkrétními režiséry, které má skončit do dvou měsíců. Vlastní natáčení je plánováno nejpozději na konec příštího roku. "Doufám, že budeme točit dříve," řekla Gabriele Bacherová, producentka Primary Pictures, která spolupracuje se společností patřící Fosterové.

Producentka tvrdí, že filmem se nesnaží vymazat žádný z aspektů minulosti Leni Riefenstahlové a nechce ji ukazovat jako nějaký druh hrdinky. Podle ní má cenu její příběh vyprávět, protože byla složitou osobností, velice talentovanou, a přesto skončila ve službách zla.

"Kdyby jakýkoliv film Riefenstahlovou přímo odsoudil, skončil by jako černobílá moralita. Když tam máte odstíny šedi, může vzniknout lepší film," domnívá se profesor Gavriel Rosenfeld z Fairfield University.

V posledních letech se mezi filmaři velmi rozšířila vůle prozkoumávat psychiku osob spjatých s nacistickým režimem a vyhnout se příběhům, které je jednoznačně soudí. Už v devadesátých letech přišel Schindlerův seznam popisující činy obchodníka, který zachránil mnoho životů a současně na válce vydělával. Film Pád třetí říše zase poprvé ukázal Adolfa Hitlera jako psychicky narušeného podivína a ne jako sebevědomou vraždící zrůdu.   

Fascinace Hitlerem

Leni Riefenstahlová se narodila v roce 1902 v Berlíně. Studovala malířství a tanec, ve kterém prý byla vynikající, ale brzy s ním přestala kvůli zranění kolene. Poté se pustila do filmu. Už ve dvacátých letech se objevila v několika snímcích jako herečka.

V roce 1934 přišel její osudový film Triumf vůle o sjezdu nacistů v Norimberku a poté dokument o olympiádě v Berlíně. Obě díla byla oceňována po řemeslné stránce, ale ideologický dopad filmů děsil a po válce byla Riefenstahlová zavržena, i když přímou účast na válečných zločinech jí oficiálně nikdo nevyčítal. Sama se nepovažovala za nacistku a mluvila o jakési fascinaci Hitlerovou osobou před válkou, později prý slábnoucí. Přesto režisérka po celou válku využívala výhod nacistické smetánky.  

Riefenstahlová slavila úspěchy i ve vysokém věku jako fotografka. Pracovala zejména s domorodci v Africe, věnovala se také podmořské fotografii. Zemřela v roce 2003.