Hlavní obsah

Národní cena za design pro žluté žihadlo Škoda Joyster

Právo, Kateřina Farná
PRAHA

Za zvuků fanfár se ve čtvrtek v Betlémské kapli v Praze předávaly Národní ceny za design 2007. Tu v kategorii produktový design získala studie zářivě žlutého automobilu Škoda Joyster navržená pod vedením šéfdesignéra Škody Jense Manskeho. V oblasti grafických návrhů pak zvítězil logotyp pro Královéhradecký kraj.

Článek

"Jsem pyšný za celý tým, dali do projektu spoustu energie a entuziasmu," řekl ve čtvrtek Manske. Podle jeho slov je případná velkosériová výroba vozu ve fázi zvažování. "Čeká nás ještě náročná práce, nejde zatím o finální verzi," dodal.

Vůz určený spíše mladší a střední generaci, který připomíná nespoutaného "trhače cest", si získal mezinárodní porotu optimistickým, dynamickým a sportovním duchem. Poprvé byl představen na loňském Designbloku, pozornost si vydobyl i v září na pařížském autosalonu.

Joyster tak vynikl v konkurenci mezi tepelnými čerpadly, polygrafickými stroji, motocyklem, parním sterilizátorem či speciálním kočárkem pro handicapované děti, které byly ovšem také ohodnoceny. Předávala se i ocenění v grafickém designu. Národní cenu získal jednotný vizuální styl Královéhradeckého kraje designéra Jana Koláře, který oslovil porotce zajímavou stylizací výseče regionu na mapě pracující s podobou počátečního písmene.

Produkty se hodnotily v kategoriích Dobrý design, Vynikající design a Národní cena za design, a to z hlediska estetického, ergonomického, ekologického, morálního či komunikačního.

Porota dále udělila Cenu za významný přínos k rozvoji designu profesoru Františkovi Crhákovi, Cenu za propagaci designu Janě Pauly a Cenu za publicistiku Aleně Adlerové. Prestižní soutěž Vynikající výrobek roku 2007 vyhlašuje každoročně Design centrum České republiky již od roku 1991.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám