Článek
Britští Faithless jsou zpět, s vybroušeným hudebně-vizuálním zážitkem. Úterní koncert v rámci turné k novému albu To All New Arrivals v pražské T-Mobile Areně začali zostra, jedním z největších hitů Insomnia z debutové desky Reverence z roku 1997. A všichni ti příchozí si jejich návrat na pódia užívají dosyta, takovou možnost totiž měli naposledy před osmi lety.
Na kultovní modlitby v house i instrumentálním pojetí s vokály a Maxiho rapem dohlížela veledůležitá persona, srdce formace elektro-nevěrců DJka, klávesistka Sister Bliss. Tak typický "faithless" dunivý rytmus pak udávala bravurní perkusionistka s flitrovým kovbojským kloboukem, která divoce poskakovala a strhávala na sebe pozornost.
"This is my church!" zaznělo a nebyl skoro nikdo, kdo by posedával. Lidé si vychutnávali taneční megahit God Is a DJ jako za starých "klubových" časů, kdy Faithless zažívali vrchol.
Bezvěrci, kteří věří v sílu hudby
A housové rytmy, hutné, zarývající se pod kůži, s tak charakteristicky laděnými texty o válkách, chudobě a dětech se snesly až dolů, k fanouškům hltajícím mantry svých "bezvěrců". Následoval další, do historie dance music hluboko "vypálený" hit Mass Destruction. Po slavných písničkách došlo i na nové věci. A hned první z alba, singl Bombs naznačoval, že autoři nesmrtelného songu Salva Mae si stále drží své nespoutané, chytlavé linky s filozoficky laděnými texty Maxi Jazze.
Tempo se zklidnilo, fanoušci se tak mohli zaposlouchat do jeho palčivých slov a nechat se unášet do těch koutů světa, kde krutá smrt a válka jsou každodenní skutečností. Vokálnější Music Matters dal divákům oddechnout před burcující I Want More a We Come 1, kdy Maxi Jazz rozproudil krev divákům na maximum. Prostor dostali také zpěváci hostující na nové desce, především pak Harry Collier, frontman britské kytarovky Kubb.
Na závěr zaburáceli třemi "přídavkovými" záležitostmi, po nichž se podruhé rozloučil asketicky vyhlížející "mistr slova" českým i anglickým Děkuji a požehnal publiku slovy "mír každému z vás". Přestože jejich světelné panely po hodině a půl umlkly, Faithless svým comebackem naznačili svou novou tvář - mírnější, méně monumentální, zato stále drásající i citlivou.