"Uvidíme, jak je po těch letech přijmou diváci," řekla dcera filmového scenáristy a režiséra Alena Činčerová. Nevyloučila ani prodloužení této "štace", případně její anglickou verzi. Sál kina, v němž byl Kinoautomat v repertoáru začátkem 70. let, bude vybaven přenosným hlasovacím zařízením, osoba moderátora těchto setkání je zatím tajemstvím.

Kinoautomat patřil ve své době mezi revoluční filmové projekty. Byl součástí tzv. české nové vlny. Jeho základem byl asi první interaktivní film na světě - Člověk a jeho dům.

Hrdinou příběhu Kinoautomatu, na němž Činčera spolupracoval s Pavlem Juráčkem, Jánem Roháčem a Vladimírem Svitáčkem, byl Miroslav Horníček jako pan Novák. U jeho dveří zvoní sousedka. Je téměř nahá, s osuškou na těle, neboť si zabouchla dveře od bytu.

Prosí ho, aby ji pustil k sobě domů. On má dilema - vyhovět půvabné dámě či ne, protože se má každou chvíli vrátit jeho žena, která má navíc narozeniny. Horníček nechal řešení této prekérní situace na divácích. Ti zmáčkli červené či zelené tlačítko a příběh se odvíjel podle rozhodnutí většiny, která volila ještě devětkrát.

Světový úspěch se nekonal

I přes úspěch výstavy Expo se Kinoautomat nestal světovým hitem - tehdejší vedení státní kinematografie ho označilo za ideologicky nepřípustný a uzavřelo do trezoru. "Jen párkrát se mému otci podařilo uvést původní a později i nový příběh v zahraničí, ovšem jen s velkými obstrukcemi," uvedla Činčerová. V polovině 90. let Kinoautomat vzkřísila Česká televize, uveden byl na Techfilmu i Febiofestu.

Další pokusy

Československá televize se v polovině osmdesátých let pokusila na principu Kinoautomatu odvysílat třináctidílný seriál Rozpaky kuchaře Svatopluka z prostředí hotelové kuchyně. Každý díl byl několikrát přerušen a asi stovka diváků ve studiu pomocí zvláštních přístrojů volila, jak se má Josef Dvořák alias Svatopluk Kuřátko rozhodnout.