Nejvíce desek v Americe tradičně prodávají přeslazení countrypopoví umělci, o kterých jste asi nikdy neslyšeli, a samozřejmě hiphopeři. Něco se ale děje. V posledních týdnech píše např. známý americký magazín RollingStone stále více o úspěšných amerických turné britských zpěvaček Amy Winehousové a Joss Stoneové.

Druhá jmenovaná dokonce s albem Introducing Joss Stone vstoupila do americké hitparády rovnou na druhém místě, čehož před ní nedosáhla žádná anglická zpěvačka. James Blunt dokonce dosáhl na první místo, to se žádnému jeho krajanovi nepodařilo deset let - a ještě v roce 2002 nebyl mezi TOP 100 singly ani jeden britský.

Hip hop se přejedl?

Obyvatelé Velké Británie jsou na to samozřejmě hrdí a BBC hned vzpomenula legendární "britskou invazi" z 60. let. Příčinou úspěchu je zřejmě souhra několika příznivých náhod. Spousta anglických umělců vydala v poslední době celkem dobré desky a navíc je americký trh přesycený hip hopem.

Podle manažera Jamese Blunta Todda Interlanda vzniklo na americkém trhu něco jako černá díra. "Hip hop se trochu přejedl," míní Interland. Sean Ross z firmy Edison Media Research míní, že se trh vrátil k normálu. "Není to v tom, co se děje nyní, ale spíše v tom, co bylo po určitou krátkou dobu špatně." Na konci 20. století totiž americká rádia přestala hrát mainstreamový rock a pop a vydavatelství podceňovala všechno, co přišlo odjinud.