Druhá část festivalu přinesla dramaturgicky objevné tituly: Slezské divadlo z Opavy uvedlo Weinbergerova Švandu dudáka. Opera, kde kromě strakonického dudáka a jeho Dorotky vystupuje i loupežník Babinský, byla pro diváky zajímavá, škoda jen, že přínos opavské inscenace zpochybnily necitlivé škrty, orchestr, který sváděl s Weinbergerovou partiturou nerovný boj, i zbytečně aktualizační režie, jež do pekla zamotala Hitlera, Stalina i teroristy.

Jihočeské divadlo z Českých Budějovic přivezlo na festival u nás dosud neuvedenou operu Alexandra Zemlinského Křídový kruh v českém překladu Martina Stolbenka, příjemně přehledné inscenaci Martina Packa a kvalitním hudebním nastudování Tomáše Hály. Třetí vrchol druhé části festivalu tvořily Řecké pašije Bohuslava Martinů v provedení Národního divadla moravskoslezského z Ostravy s vynikajícími výkony Martina Gurbaža, Evy Dřízgové-Jirušové, Luciana Mastra, Petera Svetlíka a sboru ostravské opery. Zážitek z pěveckých výkonů Anatolije Orla, Anety Baranovské a Pavla Vančury přinesl Verdiho Macbeth libereckého Divadla F. X. Šaldy.

Definitivní tečku za festivalem učiní 3. dubna Galakoncert Opera 2007, na němž se ve Státní opeře Praha představí Kateřina Jalovcová, Kateřina Kněžíková, Gabriela Podnecká, David Szendiuch a Aleš Voráček a kde také budou předány čestné festivalové ceny.