Hlavní obsah

Příjmy ČT z reklamy zřejmě klesnou o 26 procent

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Příjmy České televize z vysílání reklamy by v příštím roce měly klesnout o zhruba o 26 procent, řekl mluvčí ČT Martin Krafl. Od ledna se snižuje čas vyhrazený pro vysílání reklam na ČT ze současného procenta z celého vysílacího času na polovinu. Zároveň však stoupne výše koncesionářského poplatku.

Článek

Rozpočet ČT na letošní rok předpokládá příjem z reklamy 1,049 miliardy korun. Vycházejíc z této částky by pokles příjmů v příštím roce činil zhruba 270 miliónů. Na částku ale bude mít vliv i inflace i zdražení reklamního času na ČT, které by mělo podle dostupných informací v průměru dosáhnout 15 procent.

Přesnou částku ČT neuvedla. To, že příjmy z reklamy klesnou jen o čtvrtinu ve srovnání s polovičním poklesem času vyhrazeného pro reklamu, je dáno tím, že povolených půl procenta vysílacího času pro spoty ČT využije zejména v hlavním večerním čase (označovaném jako prime time), který také přináší ČT nejvyšší příjmy z odvysílané reklamy. Reklamy tak zmizí z méně sledovaných časů, které takové příjmy nevykazovaly.

Koncesionářský poplatek vzroste o 20 korun

V příštím roce klesne čas vyhrazený pro reklamu na ČT, ale zároveň se zvýší koncesionářský poplatek o dvacetikorunu na 120 korun měsíčně. To při počtu zhruba 3,2 miliónu koncesionářů znamená nárůst příjmů z poplatků o necelých 800 miliónů korun ročně. "Ke zvýšení poplatku chystáme kampaň s TV spoty, rozjedeme ji 4. prosince," uvedl Krafl.

Procento vysílacího času znamená, že ČT1 mohla stejně jako ČT2 vysílat 14 minut a 24 vteřin reklamy denně. Od ledna to bude pro každý program polovina, přičemž televize může stále přesouvat reklamu z ČT2 na sledovanější ČT1. Krafl na neuvedl, zda denní úbytek čtvrthodiny ve vysílání nyní určené reklamám je jedním z důvodů údajného prodloužení Událostí a posun jejich začátku na 19:00 v příštím roce, o kterém se nyní píše v médiích.

Své plány na rok 2007 hodlá ČT podle Krafla představit za dva týdny, kdy se zveřejní konečná varianta. "V tuto chvíli je rozhodnuto. Jak, to se lidé dozví 14. prosince a pak také ze spotové kampaně z obrazovky, která se v ČT v první dekádě prosince objeví," podotkl. V loňském roce získala ČT podle Zprávy o hospodaření ČT v roce 2005 z vysílání klasické reklamy 1,04 miliardy korun. V rámci reklamních bloků odvysílaných na ČT se loni objevilo celkem 189 inzerentů. Nejvýznamnějšími klienty v oblasti klasické reklamy se v roce 2005 staly společnosti Bongrain, Danone a ČSOB.

Na televizní reklamní trh letos podle dřívějších odhadů mediální agentury ARBOmedia zamíří 8,75 miliardy korun, největší část na Novu, menší na Primu, přes miliardu pak na ČT. Nova hodlá v příštím roce zdražit cenu svého reklamního času. "Z porovnání cen roku 2006 a 2007 v cílové skupině dospělých starších 15 let jasně vyplývá, že meziroční navýšení by mělo dosáhnout v průměru 15 procent," uvedl již dříve generální ředitel televize Petr Dvořák.

Zadavatelé se obávali, že i vinou snížení reklamního času na ČT a následným vznikem jakéhosi duopolu Novy a Primy na trhu s TV reklamou porostou ceny na Nově více, a to o 25 až 30 procent. O kolik zdraží Prima, není podle dostupných informací zatím jasné; psalo se o 25 procentech, ale otázkou je, jak se mimo jiné projeví nižší podíly na sledovanosti Primy v posledních týdnech. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám