Pořad byl vyřazen z vysílání už podruhé. "Poprvé byl stažen proto, že pan Hučín se rozhodl kandidovat do Senátu. Mezitím se na pořad podívali vedoucí pracovnící, kteří doporučili generálnímu řediteli zvážit, zda by ho neměl posoudit Etický panel," uvedl mluvčí ČT Martin Krafl.

Vedoucí pracovníci se prý na pořad podívali až krátce před vysíláním a program se plánuje tři týdny dopředu, proto pořad zůstal v přehledech televizních programů.

Hučín byl již počátkem 90. let rehabilitován za šíření protisovětských letáků a za verbální útoky na milicionáře. Soud jej tak podle tehdejších zvyklostí rehabilitoval pouze za politická provinění a ponechal mu v platnosti takzvaný zbytkový trest za provinění, která komunistická justice hodnotila jako kriminální.

V Hučínově případě šlo o krádež a držení zbraní a útok výbušninou na agenta StB Antonína Mikeše. "Myslím, že můj postup byl adekvátní. Z dnešního pohledu si myslím, že akce byla mimořádně úspěšná a že by neměla být hodnocena jako nějaký trestný čin," řekl již dříve o útoku Hučín. Nejvyšší soud Hučína při posledním projednávání odmítl očistit, kriminální delikty prý nesouvisely s odporem proti komunistickému režimu. Do případu se ale vložil Ústavní soud, podle kterého byl ozbrojený odboj proti předlistopadovému režimu legitimní.

Tvůrce dokumentu pomáhal Hučínovi s kampaní

Tvůrce dokumentu Martin Vadas se podle ČT aktivně a významně podílel na předvolební kampani Vladimíra Hučína před volbami do Senátu Parlamentu České republiky, proto panuje jistá pochybnost o jeho nezaujatosti jako dokumentaristy, pracujícího pro televizi veřejné služby. Z tohoto důvodu vedení ČT postoupilo dokument k posouzení Etickému panelu České televize, a to prý nejen proto, aby doporučil snímek vysílat či nevysílat, ale zejména proto, aby České televizi poskytl metodické vodítko, jak v takto eticky sporných případech postupovat. Nakonec se ČT rozhodla film odvysílat.