Hlavní obsah
V Paskově na Frýdecko-Místecku se 16. února čelně srazily na jednokolejné trati dva osobní vlaky. Foto: Jaroslav Ožana , ČTK

Strojvedoucí z Paskova v kabině byl, pokoušel se zabrzdit

Rovněž druhý strojvedoucí z pondělní srážky osobních vlaků v Paskově na Frýdecko-Místecku, který zřejmě nehodu zavinil, stačil zatáhnout za rychlobrzdu a snížit rychlost ze 70 na 41 km/hod. Vyplývá to z policejního vyšetřování, když odborníci prověřili rychloměrné pásky z lokomotiv. Nepotvrdily se tak spekulace, že strojvedoucí v kabině vůbec nebyl.

V Paskově na Frýdecko-Místecku se 16. února čelně srazily na jednokolejné trati dva osobní vlaky. Foto: Jaroslav Ožana , ČTK
Strojvedoucí z Paskova v kabině byl, pokoušel se zabrzdit

"Kriminalisté již znají alespoň předběžné výsledky zkoumání rychloměrných pásků. První vlak z Ostravy skutečně stačil pomocí rychlobrzdy před srážkou úplně zastavit. Strojvedoucí druhého vlaku z Paskova, který je podezřelý, že nehodu zavinil, však také naštěstí stihl použít rychlobrzdu. Snížil tak rychlost zhruba ze 70 na 41 km/hod.,“ uvedl mluvčí frýdecko-místecké policie Ivan Žurovec.

Tím patrně zabránil daleko větším následkům. Kriminalisté zatím pravděpodobného viníka nehody, při které bylo zraněno přes 40 lidí, z toho tři velmi vážně, nevyslechli. "První výslech ho čeká příští týden. Obviněn bude jedině tehdy, pokud se prokáže, že skutečně z paskovského nádraží vyjel ve chvíli, kdy na návěstidle svítila červená,“ doplnil mluvčí policie.

České dráhy již hned po nehodě potvrdily, že strojvedoucí zřejmě nerespektoval červené světlo a vjel na jednokolejnou trať. V případě prokázání viny mu může při škodě přes pět miliónů korun hrozit až desetiletý trest.

yknivoNumanzeSaNyknalC

Výběr článků