Hlavní obsah

Na D1 kontrolují kamióny

Právo, Novinky, hh, pro

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

PRAHA

Policie ve čtvrtek zahájila rozsáhlé kontroly kamiónů, které by měly přispět ke zlepšení bezpečnosti a plynulosti provozu na dálnici D1. Podívat se přijel i ministr dopravy Milan Šimonovský.

Foto: RockOprera Praha
Článek

Policisté se zaměřují zejména na měření rychlosti. Řidiči kamiónů si budou muset zvyknout i na trvalé vážení a na další kontroly tachografů, dodržování bezpečnostních přestávek a pravidel pro přepravu nebezpečných látek. Na dálnici se totiž stane denně v průměru deset nehod.

Policejní kontroly včera přijel sledovat i ministr dopravy Milan Šimonovský. Podle mluvčí ministerstva Ludmily Roubcové byl ministr s výsledky kontroly spokojen. V době jeho přítomnosti dokonce uvízl v policejní síti i jeden z hříšníků. "Neměl v pořádku technický průkaz," řekla mluvčí.

Při kontrolách pomáhala i jedna z mobilních jednotek Centra služeb pro silniční dopravu. Podle Vladimíra Boumy z dálničního oddělení Bernartice zkontrolovali včera policisté kolem 50 aut a udělili pokuty za 35 000 korun.

"Na D1 budeme denně v terénu, v každém směru vždy jedna kontrolní mobilní jednotka," potvrdil ČTK ředitel Centra služeb pro silniční dopravu Jiří Kánský.

Uzavírky kvůli opravám se mají zkrátit

Od příštího roku by se mělo na dálnici D1 pracovat současně maximálně na dvou místech v jednom směru. Zcela zastavit opravy na D1, která je stará 35 let, není možné. Doba uzavírek by se ale měla výrazně zkrátit.

Ministerstvo dopravy proto změní kritéria pro výběr stavebních firem, jež budou opravy dálnice provádět. Rychlost výstavby by tak měla hrát větší roli. Podle ministra Milana Šimonovského (KDU-ČSL) budou také všechny nové smlouvy se stavebními firmami obsahovat zvýšené penále za překročení sjednané lhůty oprav.

Zkrácení lhůt pro opravy silnic je poměrně nákladné, a proto jej podle ministra dopravy nelze použít paušálně při všech dopravních stavbách. Na D1, kde od květnového vstupu České republiky do EU narostla intenzita dopravy o 20 až 30 procent, je to ale nutné pro zlepšení plynulosti dopravy.

Řidiči by se měli setkat i s novým značením uzavírek. Pět kilometrů před nimi bude nově platit zákaz předjíždění pro nákladní vozidla nad 3,5 tuny, což by mělo omezit tvoření kolon. Podle mluvčího sdružení autodopravců Česmad Bohemia Martina Felixe to může přispět k lepší plynulosti a bezpečnosti na dálnicích. "Zákazy předjíždění je ale třeba používat uvážlivě, řekl Felix. 

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám