Před třemi lety týdeník o Michalovi napsal, že byl obviněn a strávil tři dny ve vazbě. Z té ho na kauci měla dostat jeho manželka. Tyto informace však nebyly pravdivé. V dalším článku časopis uvedl, že má Michal intimní pletky se svou účetní. Za druhý článek se Michal satisfakce u městského soudu nedočkal, za první vyčíslil sumu na dvacet tisíc korun.

Vrchní soud následně rozhodl i ve druhém případě zasáhl tisk do Michalova soukromí. "Toto tvrzení mohlo vážně ohrozit vztah mezi manžely," uvedla soudkyně a její senát odškodnění zvýšil na 100 000 korun.

Vrchní soud zároveň zrušil tu část verdiktu městského soudu, podle nějž sama Vondráčková nárok na odškodnění nemá. Nižšímu soudu dal pokyn, aby i jí určil výši náhrady. Městský soud čekal na verdikt Nejvyššího soudu o dovolání časopisu. Nyní bude moci nařídit další jednání, při němž odškodnění pro Vondráčkovou vyčíslí.

V souvislosti s článkem o údajném Michalově zatčení a vazbě policie obvinila dvě redaktorky časopisu Spy za pomluvu šířenou tiskem. Obě ženy stanuly před soudem, odsouzena byla nakonec jen jedna z nich. Novinářka Gabriela Wolfová dostala půlroční vězení podmíněně odložené na 18 měsíců.