Zřejmým viníkem nehody je řidič prázdné cisterny na přepravu krmiv. Podle prvního ohledání místa nehody nereagoval na kolonu kamiónů, která se tvořila před celnicí a značnou rychlostí narazil do posledního kamiónu s nákladem pneumatik. Příčinou mohl být spánek, možnost, že by se nevěnoval řízení a přehlédl dlouhou kolonu vozidel před ním není příliš pravděpodobná.

Náraz zcela zničil tahač cisterny a posunul soupravu s pneumatikami o více než deset metrů až na další kamión, přepravující svítidla a žárovky v hodnotě šesti miliónů korun. Právě stav žárovek po nehodě sehraje roli ve stanovení výše škody. "Hasičům byla nehoda oznámena deset minut před sedmou hodinou.

Po příjezdu na místo byl už řidič cisterny mimo zničenou kabinu tahače. Podle řidičů se snažil dostat sám ven, ale protože má asi vnitřní zranění, tak mu to nešlo," řekl velitel zásahu hasičů Jaroslav Mátl. Řidiči zraněnému kolegovi pomohli ven z vraku, který na první pohled nedával šanci, že by v něm mohl někdo přežít. Stav muže byl při příjezdu záchranářů vážný.

Slovenští policisté museli odklánět dopravu na starou silnici přes Kúty a Lanžhot do Břeclavi, kde se mohli motoristé opět vrátit na dálnici. Vzhledem k omezené nosnosti mostu přes hraniční řeku Moravu musely kamióny stát na dálnici a čekat, až bude možné alespoň objíždění místa střetu rychlým pruhem a po travnatém pásu u středových svodidel. Odklízení vraku a úklid dálnice omezil dopravu až do poledne.