Článek
"Smlouva mezi Českou republikou a Německem z roku 2002 nám umožňuje v uniformách a se zbraní společný výkon služby s českými kolegy na českém území a naopak," řekl Právu na místě Peter Cornelius ze služebny dopravní policie ve Weidenu.
Němečtí policisté kontrolovali především řidiče kamiónů, jestli dodržují předepsané pauzy a zda náklad svými rozměry a hmotností odpovídá předpisům. Do konfliktu s nimi se dostal hned první řidič ze Slovenska, který převážel obří ocelovou konstrukci.
"Šlo o transport nadměrného nákladu, na který neměl řidič směřující do Německa povolení. Náklad byl širší o více než půl metru nad povolený limit. Němečtí kolegové ho upozornili, že nebude na jejich území vpuštěn a ještě by zaplatil vysokou pokutu," řekl Petr Uřidil z dopravního odboru západočeské policejní správy.
Podle něho čeští policisté řidiči zakázali další jízdu, dokud si neobstará povolení na přepravu nadměrného nákladu. "Podle tachografu jsme také zjistili, že nedodržel předepsanou denní dobu odpočinku," dodal Uřidil. Jak upozornil, němečtí policisté nemohou na českém území ukládat za přestupky sankce.
"Tento případ jsme postoupili ke správnímu řízení na ministerstvo dopravy, které může dopravci uložit za nepovolený transport nadměrného nákladu až půlmiliónovou pokutu," uzavřel Uřidil.