Článek
Celkový počet nehod se sice od roku 2003 snižuje, přesto na pět nehod stále připadá jedno úmrtí. Podle mluvčího Drážní inspekce Zdeňka Neusara způsobují všechny nehody na přejezdech nepozorní řidiči. Ti riskují, a i když světelná signalizace varuje před průjezdem vlaku, snaží se přejet ještě před vlakem.
Nehody na železničních přejezdech | |||
Rok | Počet nehod | Mrtvých | Zraněných |
2005 | 269 | 51 | 103 |
2004 | 287 | 57 | 128 |
2003 | 298 | 68 | 156 |
zdroj: Drážní inspekce |
Řidiči be se vždy měli přesvědčit, zda mohou přejet bezpečně. Tuto klíčovou podmínku pro bezpečné přejetí kolejí však málokdo dodržuje. Řidiči se prý často vymlouvají na to, že byli oslněni sluncem a že přehlédli kmitající výstražná světla, případně rovnou přiznávají, že si výstrahy nevšimli.
Kliknutím na graf jej zvětšíte
Pokud se prý chování řidičů zásadním způsobem nezlepší, skončí na přejezdech další životy zcela zbytečně. Vlak má dlouhou brzdnou dráhu a i když si strojvedoucí auta všimne, nemá šanci nehodě zabránit.