Policejní prezident uvedl, že řídit a manipulovat se souvislou kolonou kamiónů je pro policisty velmi obtížné a nebezpečné. Zároveň doplnil, že takováto opatření budou pro kamióny znamenat pouze desítky minut odstavení, dokud neprojedou vozy silničářů. S ohledem na náročnost takovýchto opatření se chtějí policisté i ministerstvo nejdříve inspirovat v Německu a Rakousku. Zavedení u nás předpokládají od února příštího roku.

Dlouhodobě neutěšenou situaci na naší nejfrekventovanější komunikaci kritizují odborníci i řidiči, kterým nejvíce vadí právě chování řidičů kamiónů. Řidiče trápí hlavně vzájemné předjíždění kamiónů ve více pruzích. Při havárii pak kamióny zablokují dopravu na dlouhé hodiny.

Kobra 11 se zatím neplánuje

Policie v současné době neplánuje zavedení speciálního útvaru dálniční policie na dálnici D1. Policejní prezident chce situaci na D1 řešit posílením jednotlivých dálničních oddělení, kterých je v současnosti na pět. V každém pracuje 25 policistů, kteří však mají kromě dopravy na starost také kriminalitu na benzínkách a odpočívadlech.

Příležitost k personálnímu posílení dálniční policie vidí Husák po vstupu České republiky do Schengenského prostoru v druhé polovině roku 2007. Na hranicích totiž ztratí uplatnění mnoho policistů, kteří budou moci doplnit stavy na D1

Policisté také dostali od ministerstva dopravy k dispozici asi sedm dosud uzavřených odpočívadel, kam budou moci svádět provoz při silničních kontrolách nebo v případě havárie.