Hlavní obsah

Počet mrtvých při nehodách nadále klesá

Právo, Jakub Troníček

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

ČESKÁ REPUBLIKA

Navzdory tragickým dnům, k nimž se kvůli náledí přiřadilo i úterý, bude letos zřejmě počet mrtvých na českých silnicích nejnižší za posledních patnáct let. Smrtelných nehod přitom ubylo již druhý rok za sebou.

Článek

Vyplývá to ze statistik nehodovosti za prvních jedenáct měsíců, které zveřejnilo policejní prezidium. Pokles přitom policisté zaznamenali ve všech důležitých kategoriích. Kromě mrtvých ubylo i raněných a snížila se i celková způsobená škoda.

Do konce listopadu u nás při dopravních nehodách zahynulo 1027 lidí, což je o 65 méně, než za stejné období loňského roku. "Počet mrtvých je nejnižší od roku 1990 a významně se přiblížil hranici 1000 osob," řekl Právu Petr Sobotka z policejního prezidia

Podle Národní strategie bezpečnosti silničního provozu, by se měl v Česku počet mrtvých na silnicích snížit o polovinu. K tomu, aby se ze současného poklesu stal dlouhodobější trend, by mělo podle mluvčí ministerstva Marcely Švejnohové přispět především zavedení bodového systému, který by měl začít platit v červenci příštího roku.

Policie: s Kryštofy počítáme dál

Od něj si hodně slibuje i policie. "Ta situace by se měla ruku v ruce se zpřísněnými postihy za přestupky skutečně ještě zlepšit," řekl Právu šéf celorepublikové dopravní policie Zdeněk Bambas. Na současnou pozitivní bilanci má podle něj vliv především celospolečenská diskuse o bezpečnosti na silnicích, stejně jako rozsáhlé dopravně-bezpečnostní policejní akce typu Kryštof, které dopravní policie pořádá několikrát do roka.

"Počítáme s nimi i v roce 2006, měly by být opět zhruba tři," uvedl Bambas s tím, že více než akce samotné podle něj přispívá ke zlepšení situace jejich mediální odraz. "Řidiči totiž mají pocit, že jsme všude a ani si neuvědomí, že na ně policista kouká spíše z televizní obrazovky," řekl šéf dopravky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám