Obhajoba s těmi to závěry nesouhlasí a chce předvolat k soudy experty ze společnosti Škoda Auto, kteří je rovněž zpochybňují. Soudkyně Kateřina Vltavská uvedla, že je možné, že při příštím zasedání 10. října vynese rozsudek

"Je třeba vyslechnout experty k účinnosti pásů řidiče a k tomu, jak by za dané situace působily a zda bylo možné se vyhnout tragickým následkům, které nastaly," uvedl Veletův obhájce Jaroslav Krůšek.

Podle dnešních výpovědí znalců byla zranění, která Hlinka při nehodě utrpěl, neslučitelná se životem. "Už nebylo možné život zachránit," konstatoval dnes před soudem Zdeněk Šenkýř, jeden z dvojice soudních znalců z oboru lékařství. Příčinou smrti byly trhliny na plících a plicní tepně. Kromě toho ale Hlinka utrpěl řadu dalších zranění, měl roztržená játra i slezinu, zranění utrpěly i ledviny. Náraz mu zlámal žebra a vykloubil kyčel.

Právě odtržení podkoží v okolí kyčle potvrzuje podle znalců fakt, že Hlinku zranila náraz nákladního vozu, který pronikal karosérií. "Použití bezpečnostní pásů by nemělo vliv na rozsah zranění," uvedli znalci.

Obhajoba dnes upustila od návrhu na výslech personálu karlovarské nemocnice, kam Hlinku po nehodě převezli. Podle lékařského posudku totiž postup lékařů a zdravotníků nemohl na smrti Ivana Hlinky nic změnit.