Redaktorky před časem napsaly, že byl Michal předloni v dubnu zatčen a vzat do vazby, což nebyla pravda. Soud nedávno týdeníku uložil, aby Michalovi zaplatil satisfakci ve výši 100 000 korun. Autorkám článku hrozí až dvouleté vězení. Obě ženy podaly proti obvinění stížnost, byla ale zamítnuta.

"Naprosto nesouhlasím s obviněním. Nedomnívám se, že by byla naplněna skutková podstata tohoto trestného činu," řekla krátce po zahájení stíhání jedna z obviněných redaktorek Alexandra Geislerová-Šeflová.

Policie případ nejprve dvakrát odložila s tím, že nebyl spáchán trestný čin. Poprvé jí ho vrátil obvodní státní zástupce, podruhé městské státní zastupitelství. Spy napsal, že policie Michala 20. dubna 2003 zatkla, obvinila a vzala do vazby, z níž byl na kauci splacenou manželkou po třech dnech propuštěn. Z článku nevyplynulo, kvůli čemu byl údajně stíhán.

Trestních oznámení na Michala byla řada

Policie prověřovala trestní oznámení, které na Michala podal jeho obchodní partner Miroslav Stiebal. Navrhuje ho stíhat za podvod, zkreslování údajů o stavu hospodaření a jmění, pokus o krácení daní a padělání veřejné listiny. V této souvislosti ale Michal obviněn nebyl a většina oznámení, která se týkala finančních toků ve firmě, policie již odložila. Nyní prověřuje pouze to, zda Michal užívá oprávněně titul doktora práv.

Martin Michal byl před několika lety obviněn také z podvodu velkého rozsahu v souvislosti se svým působením ve společnosti Terrex, která skončila v roce 1995 v likvidaci. Soudy ho ale obžaloby zprostily.

Vondráčková s Michalem zahájili boj s bulvárem asi před dvěma lety. Kromě jednoho vítězství nad časopisem Spy nedávno Vondráčková nepravomocně vyhrála spor s týdeníkem Rytmus života - má jí zaplatit 250 000 korun. V dalších mnoha žalobách zatím rozsudky nepadly. Zpěvačka také žádá po státu přes milión korun za nečinnost policie. Vadí jí, že rok nic neudělala s jejími trestními oznámeními na Rytmus života.