Podle informací policejního prezídia se rychlost policejních aut měří stejně jako u všech ostatních, ale problém bude asi v něčem jiném. Je veřejným tajemstvím, že policista nikdy nedává pokutu druhému policistovi. Nejeden řidič se už stal svědkem takových kontrol, kdy hlídka zastaví civilní auto, z okénka se vysune ruka s policejní "plackou" a hlídka se jen usměje. Auto může jet v klidu dál. Radary soukromých firem jsou přitom pouze částečným řešením. [celá zpráva]  

Příslušníkům Policie ČR teoreticky hrozí za porušování předpisů horší tresty než jen pokuta. "Kázeňský trest v rozsahu ustanovení § 33, zákona 186/1992 Sb. 3.," uvádí policejní mluvčí Hana Žváčková. Jenže to předpokládá, že by se muselo vyšetřování případů dotáhnout do konce. Nezachrání to bohužel ani soukromé radary, protože policista v soukromém autě při šetření přestupku neřekne, že je policistou a může být v klidu. 

Na otázku, kolik policistů bylo skutečně potrestáno v souvislosti s řízením aut, nám policie nemohla odpovědět s odkazem na to, že "takový údaj nikde zvlášť neeviduje. Zjištění této informace by bylo značně časově a technicky náročné, předpokládalo by oslovení krajských správ, nahlížení do jednotlivých listinných materiálů."

Pravděpodobně by to bylo opravdu obtížné zjistit, ale přesně takové odpovědi vyvolávají u veřejnosti podezření, že se něco zatajuje. Jeden důležitý údaj je ale k dispozici, a to počet dopravních nehod způsobený všemi (i civilními) zaměstnanci Policie ČR. Řidiči, kteří řídili auta patřící policii zavinili v roce 2004 celkem 898 dopravních nehod.