"Špatné známky ve škole jsou však jenom jednou z vyšetřovacích verzí, která se vzhledem k sebevraždě nabízí. To, že se oběsil den před vysvědčením může být i shoda okolností," uvedl Hanták. Mluvčí ještě upřesnil, že žáka našli rodiče oběšeného v jeho pokoji. Okamžitě volali lékaře.

"Veškerá jejich snaha o záchranu chlapcova života už byla marná," dodal Hanták. Zprávu o sebevraždě se žáci táborské základní školy dozvěděli v pondělí ráno ze školního rozhlasu. "Když jsme se to dozvěděli, byli jsme v šoku. Nic totiž předem nenasvědčovalo tomu, že by si mohl vzít život," uvedl v rozhovoru s Právem ředitel školy Zdeněk Mlčkovský. Odmítl tak jednu z policejních verzí, že za sebevraždou je špatný prospěch v pololetí.

"Je sice pravdou, že se mu prospěch zhoršil, když měl mít v porovnání s vysvědčením na konci šesté třídy o jednu čtyřku více a dostal také důtku třídního učitele, jednalo se však o průměrného žáka, který již od páté třídy má pravidelně trojky a na špatné známky byl zvyklý, včetně různých důtek či snížených známek z chování. Pololetní vysvědčení se tedy nijak nevymykalo od normálu," vysvětlil ředitel.

Učitelé nevidí příčinu ve známkách

"Jednal jsem asi tři hodiny s pedagogy, kteří žáka učili. Zjistil jsem, že žák věděl dlouho dopředu, co na vysvědčení dostane. Dokonce byl týden předtím od třídní učitelky pochválený, že se zlepšil. Jsem proto přesvědčen, že kvůli škole si na život nesáhl," prohlásil rezolutně Mlčkovský.

Obdobně hovořila také místostarostka Tábora Zuzana Pečmanová, která  byla dříve ředitelkou školy a žáka učila. "Vždycky měl problémy s učením a někdy i s chováním. Nikdy bych však neřekla, že by si dokázal vzít život," uvedla Pečmanová.

Psycholog Rostislav Nesnídal upozornil v souvislosti se sebevraždou chlapce na citlivé vnímání třináctiletých. "Často vidí hrozbu tam, kde jí dospělí ani netuší. Reagují emocionálně i na drobnosti. Pokud se týká kritického období rozdávání vysvědčení je důležité porozumění školy i rodičů. To však myslím zcela obecně," sdělil Nesnídal.