Podle Krůška zjištění obsahuje lékařský posudek, který si nechal zpracovat vyšetřovatel. "Zatím jsem neměl možnost se s ním úplně seznámit, ale toto zjištění tam je," řekl Krůšek, podle kterého to znamená, že příčinou smrti Hlinky byla samotná nehoda a není tak možné při obhajobě poukazovat na to, že Hlinka nebyl připoután.

"My ale stále tvrdíme, že můj klient nehodu nezavinil," doplnil Krůšek. Na tom trvá i samotný Veleta, který se dnešního vyšetřovacího pokusu rovněž zúčastnil. "Trvám na tom, že mi před auto vběhlo nějaké zvíře. Nevím, jestli to byl zajíc nebo liška," řekl dnes Veleta.

Kolik času uběhlo od chvíle, kdy mu zvíře vběhlo před auto do srážky s vozem Hlinky, nebyl schopen odhadnout. "Byl to mžik," řekl. V tisku se objevila s odvoláním na počítačovou simulaci nehody informace, že Hlinkův vůz jel rychlostí 160 kilometrů za hodinu. Policie to ale nepotvrdila.

Zatímco první vyšetřovací pokus prováděli policisté na místě nehody a měl zjistit, na jakou vzdálenost se auta mohla na konkrétním místě vidět, středeční pokus se odehrával na parkovišti u stadionu AC Start. "Byly označeny kritické vzdálenosti a zjišťovalo, jak se v těchto vzdálenostech řidiči mohli vidět," vysvětlila policejní mluvčí.

Řidiči se viděli na 119 metrů

Podle dnešní zkoušky se zřejmě řidiči aut mohli zahlédnout nejdříve ve vzdálenosti 119 metrů. Znalec Bohumil Málek, na jehož žádost se pokus prováděl, ale nechtěl upřesnit, zda-li jde o kritickou vzdálenost a jak k ní došel. "Jsem vázán mlčenlivostí," řekl jen.

Pokusu se zúčastnila půjčená Škoda Superb, stejného typu, s jakým Hlinka v srpnu havaroval a opravená původní avia, kterou v okamžiku nehody řídil František Veleta, obviněný z ublížení na zdraví. Soudní znalec Bohumil Málek, který zpracovává posudek z oblasti dopravy, řekl, že nepředpokládá další vyšetřovací pokusy.

"Posudek bych mohl zpracovat asi do konce ledna," řekl Málek. Právě na dokončení posudku z oboru silniční dopravy čeká i vyšetřovatel. Ten požádá státního zástupce o prodloužení termínu na ukončení vyšetřování.