Kabinet ve středu uložil ministrovi dopravy Milanu Šimonovskému, aby do 14 dnů spolu s dalšími resorty připravil návrh řešení. Jedním z hlavních problémů je, že v okamžiku, kdy na dálnici havaruje kamión či větší množství aut, zablokuje se provoz nejen na samotné páteřní komunikaci napříč republikou, ale v zápětí zkolabuje i provoz na objízdných trasách.

Závažná nehoda na D1 se naposledy odehrála v úterý, kdy se na 109. kilometru srazily dva kamióny, z nichž jeden přepravoval parafín, který začal hořet. Srážka zablokovala provoz mezi Prahou a Brnem téměř na pět hodin. [celá zpráva]

Právě kamióny, které stále častěji využívají Českou republiku jako tranzitní zemi, představují na silnicích největší nebezpečí. Například na začátku září narazil na dálnici D5 kamión do odstaveného autobusu plného lidí. Zraněno bylo několik lidí, nikdo naštěstí nepřišel o život. [celá zpráva]

Vážnější následky měla další zářijová nehoda na D1, kdy nedaleko Velkého Beranova havaroval tahač s cisternovým přívěsem naplněným technickým benzínem. Hořlavina ihned po nehodě vzplanula a požár se rozšířil i mimo dálnici. Mladý řidič kamiónu uhořel v kabině. [celá zpráva]