“Nevolejte, až budeme vědět něco víc, zavoláme vám sami”, tuhle větu slyší paní Miluše Plodrová téměř každý den, kdy marně čeká na zprávu, že opravy jejího domu mohou začít.

Podle pojišťovny vše vázne na nedodané závěrečné zprávě od pražských hasičů. Ti ale tvrdí, že zprávu pojišťovně doporučeně odeslali 2. června.

Rodina se ani poté, co se dozvěděla, že hasiči už zprávu poslali, vysvětlení nedočkala. První den nezvedal likvidátor pojistné události telefon a druhý den kontaktoval rodinu především proto, aby zjistil, odkud tuto informaci rodina má. Že by už měl dopis od hasičů prý popřel.

Česká pojišťovna se vyjádřit odmítla. “Jako finanční instituce jsme vázáni mlčenlivostí”, uvedla Ivana Buriánková, tisková mluvčí České pojišťovny a vyžádala si plnou moc klienta. Ten ji příští týden pojišťovně udělí.

Firmy chtějí záruku

Paní Miluše i ve svých 74 letech do domu denně dojíždí a likviduje požárem zničené vybavení bytu. Že by se opravy nestihly do nadcházející zimy je pro ni nepředstavitelné, sama ale peníze na opravu nemá.

Dům navštívilo několik stavebních firem, žádná ale bez finanční záruky se stavebními pracemi nezačne. Paní Miluše se tak pokusí zažádat pojišťovnu alespoň o finanční zálohu, za kterou by se zrealizovala sanace domu.