Nehoda se stala na železničním přejezdu bez závor se světelnou signalizací, která byla v době střetu v provozu. Ve směru, kterým přijížděl vlak, je navíc na trať velmi dobrý výhled. Proč řidič vjel přímo pod kola vlaku, se zřejmě už nikdo nedozví.

"Byl těžce zraněn a při příjezdu záchranné lékařské služby nejevil známky života. Lékařům se sice muže povedlo na pár minut oživit, ale posléze svým zraněním podlehl," uvedl mluvčí Drážní inspekce Jan Kučera. Nehoda se stala o půl deváté ráno, provoz na trati byl obnoven o dvě hodiny později.

Strojníkovi hrozí vyhazov

Dechová zkouška u řidiče montážního vozu ukázala, že měl v krvi od 0,9 do 1,4 promile. Proto jej policisté odvezli k odběru krve. Mluvčí frýdecko-místecké policie Jana Posová ale řekla, že strojník nebude obviněn ze žádného trestného činu, protože nehodu nezavinil. "Obviněn z obecného ohrožení by mohl být v tomto případě jen za podmínky, kdyby místo montážního vozu řídil osobní vlak s cestujícími," řekla Posová.

Mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský řekl, že pokud odběr krve potvrdí přítomnost alkoholu, strojník přijde okamžitě o práci. "Přestože nehoda s tím nesouvisí, bude to hodnoceno jako velmi vážné, snad nejvážnější porušení pracovní kázně," řekl Šťáhlavský.

Požití alkoholu před službou nebo během ní je podle Šťáhlavského u Českých drah nepřípustné. "Převážně to řešíme okamžitým rozvázáním pracovního poměru, jen v případech zjištění méně závažných, například zbytkový alkohol nebo u profese neovlivňující bezprostředně bezpečnost provozu, jde o finanční postihy a přeřazení na jinou méně odpovědnou práci.

V roce 2003 České dráhy provedly u zaměstnanců přes 360 tisíc zkoušek na alkohol, tedy v průměru tisíc denně. "Z toho bylo jen 118 případů pozitivních, což je asi třetina promile. U 94 zaměstnanců byl okamžitě rozvázán pracovní poměr a ve 24 případech byli zaměstnanci postižení finančně a přeřazeni na jinou práci," dodal Šťáhlavský.

Řidiči na přejezdech hazardují

Od ledna do srpna letošního roku zahynulo při 186 střetech na železničních přejezdech celkem 22 osob a dalších 76 bylo zraněno. "Více než polovina všech nehod se odehrála na přejezdech vybavených světelným signalizačním zařízením, kterých je však pouze čtvrtina z celkového počtu.

To jen potvrzuje fakt, že kmitající červená světla jsou leckdy řidiči motorových vozidel brána na lehkou váhu. Účastníci silničního provozu totiž často vjíždějí na koleje ještě bezprostředně poté, když výstražná světla začnou blikat. První automobil většinou koleje přejede, jeho následovníci však již takové štěstí většinou nemívají," dodal Kučera.