Ať točil volantem doprava nebo doleva, tak se pořád řítil do protisměru. Náklaďák byl údajně zcela neovladatelný. Střetu prý nešlo zabránit. Řekl to Právu zdroj obeznámený se situací.

"Řidič nechce s nikým komunikovat," uvedl ředitel karlovarské nemocnice Jiří Štefan. Nemocniční personál včera nikoho k jeho lůžku nepouštěl. Podle ošetřující sestry, kterou se Právu podařilo kontaktovat, je ale ve velmi špatném psychickém stavu.

Už nikdy nechce řídit

"Říkal, že už nechce nikdy řídit," popisovala zdravotní sestra. "Prý jel pomalu v koloně, když mu něco z trávy skočilo do cesty. V koloně aut prý nejel rychle. "Maximálně pětašedesát kilometrů v hodině," upřesnila zdravotní sestra nemocnice, kterou Právo kontaktovalo.

"Nehoda se prý velmi dotkla řidičovy sedmileté dcery. Jen velmi těžce ji nese," dodala. Podle informací Práva utrpěl řidič avie otřes mozku a také má naražený bok. Na chirurgickém oddělení karlovarské nemocnice zůstává na pozorování.

"Vyšetřování nehody je teprve na počátku," řekl Právu karlovarský policejní mluvčí Pavel Valenta. "S řidičem budeme mluvit až po jeho propuštění z nemocnice, kdy to umožní jeho zdravotní stav," upřesnil mluvčí.

Experti už vozidla zkoumají

Své práce se včera chopili na dvoře odtahové služby Bečvář v Karlových Varech - Tuhnicích soudní znalci, kteří zkoumají technický stav obou havarovaných vozidel. "Postupně zkoušeli funkci jednotlivých částí nákladního vozidla Avia," řekl k práci expertů zaměstnanec firmy.

"Zjistili například, že je prasklé táhlo hlavního brzdiče. K jeho znehodnocení ale došlo podle všeho až po nehodě. Nahradili jej proto novým, aby vyzkoušeli, zda s novým táhlem auto jezdí a brzdí, jak má," prozradil pracovník odtahovky. "Ve středu budou ve vyšetřování pokračovat," dodal.

Podle Valenty bude odborná expertiza hotová v písemné podobě do dvou týdnů. "Normálně to trvá i měsíc, ale tento případ experti upřednostní," doplnil.

Avie byla po kontrole

"Chceme vyjádřit hlubokou a upřímnou soustrast rodině pana Hlinky a jeho nejbližším. Smrt člověka, který má síly a energii k vykonání další práce, je vždy velkou tragédií pro všechny zúčastněné strany," litoval nehody jednatel prádelny Pavel Žemlička. Podle jeho slov byla avie teprve tři roky stará.

"Jedná se o nový typ tohoto vozu, který u nás procházel pravidelnými technickými kontrolami. Ta poslední byla provedena v polovině června letošního roku bez závad," podotkl Žemlička, podle kterého řidič pracuje pro firmu od roku 1999.

"Během této doby nebyl nikdy účastníkem dopravní nehody.Procházel bez problémů pravidelnými zdravotními kontrolami. Rovněž absolvoval v řádném termínu zákonné proškolení řidičů," doplnil.

Proč nepřiletěl vrtulník?

Zdeněk Bečvář z karlovarské odtahové služby, jehož technika zajišťovala odklizení nabouraných vozidel, se podivoval, že záchranka po příjezdu k nehodě nepřivolala k tak známé osobnosti, jakou byl Ivan Hlinka, záchranou helikoptéru z Plzně.

"Do dvanácti minut ho mohla transportovat do větší a vybavenější nemocnice v Plzni nebo v Praze. Vždyť v Karlových Varech například zcela chybí neurochirurgie," podotkl Bečvář, který asistuje u řady dopravních nehod na Karlovarsku a má své zkušenosti.

"Karlovarská nemocnice byla pouze tři minuty od místa nehody," oponuje šéf karlovarské záchranné služby Ivo Tukinski a pokračoval: "Zjistili jsme zhmožděniny břicha, hrudníku a kyčle. Traumatologie a břišní a hrudní chirurgie v karlovarské nemocnici funguje na vysoké úrovni a proto jsme se rozhodli převézt Hlinku do karlovarské krajské nemocnice. Pokud by došlo k poranění hlavy nebo byl zraněný v bezvědomí a čas přesunu byl časově srovnatelný, tak bychom zřejmě o leteckém transportu uvažovali, ale tyto předpoklady nebyly ani zdaleka naplněny," vysvětlil.

"Domnívám se, že i lékaři karlovarské nemocnice byli stejného názoru, když Hlinku přijali a netransportovali jej odtud," dodal. "Pokud by se důvody k přesunu helikoptérou vyskytly, tak bychom jej určitě transportovali. Dělali jsme, co jsme mohli," odmítl kritiku ředitel karlovarské nemocnice Jiří Štefan.