Nehoda se stala téměř ve stejném místě, kde havaroval na jaře i ministr zahraničí Cyril Svoboda (KDU-ČSL), jen v opačném směru.

"Nehoda se stala v úseku, kde D1 u Vyškova končí. Polský řidič měl z dálnice sjet na silnici pro motorová vozidla. Patrně kvůli mikrospánku však nezaregistroval dopravní značení a místo toho, aby odbočil, pokračoval v jízdě dál. Vozidlo přeletělo příkop na stavbě a narazilo do budoucího dálničního mostu a spadlo do výkopu," uvedl Alois Gryc z vyškovské policie.

Už jim nebylo pomoci

Na místě tragédie zasahovaly posádky tří sanitek s vrtulníkem záchranné služby, ale zdravotníci už nedokázali dvěma mužům pomoci. "První pomoc zraněným dávali i hasiči, kteří na místě nehody pomáhali odstraňovat následky nehody, ale nic nepomohlo oba muže zachránit," doplnil Jaroslav Haid z krajského ředitelství hasičů v Brně.

Všechny tři zraněné skončily v Úrazové nemocnici v Brně a v nemocnici ve Vyškově. Svědci nehody i záchranáři se shodují v tom, že jedině mikrospánek musel být hlavní příčinou nehody, protože úsek je sice staveništěm, ale vše je přehledné a dobře značené.

Polský řidič zřejmě už byl unavený, protože se celá posádka vracela z dovolené. Domů však již pětice mladých lidí nedorazila.

"Nic jiného to být nemohlo, protože tady se jet extra rychle nedá a navíc je to dobře vidět. Je fakt, že Poláci jsou asi nejhorší řidiči v Evropě, protože jedou často dost dlouhé úseky a navíc jezdí dost riskantně. Jestli jeli z Rakouska nebo z Itálie na jeden zátah, tak v noci to není nic příjemného," připustil jeden z mužů, kteří pomáhali mezi prvními zraněným z aut a volali pomoc.