Policejní rada, který má případ na starost, řekl, že začátkem příštího týdne začne pilota znovu trestně stíhat. Úřad pro civilní letectví doplnil zprávu pro vyšetřování a spis je bohatší o výpovědi dalších svědků. "Podezření, že pilot spáchal trestný čin, se tím jen utvrdilo. Povinností pilota je kontrolovat před letem stroj. Kdyby to udělal pořádně, k neštěstí by nedošlo," shodl se policista s inspektory úřadu, kteří psali zprávu o havárii.

Zásoba benzínu nestačila

Ze zprávy leteckých inspektorů vyplývá, že pilot přebíral letoun po technické prohlídce v Ostravě a měl s ním přeletět do Šumperku. Podle protokolu ze servisu měl mít v nádrži 170 litrů paliva, ve skutečnosti však zásoba benzínu byla o více než 70 litrů menší a na celý let nestačila. Ve vzduchu pak čtyřmístnému letounu vysadil motor a pilot v náročném terénu nedaleko cílového letiště nezvládl nouzové přistání.

Šéf Úřadu pro civilní letectví Boleslav Stavovčík už dříve řekl, že inspektoři nezjišťovali, proč a čí vinou mělo letadlo méně paliva, než bylo v protokolu o předání. "Zabývali jsme se pouze technickými a odbornými příčinami havárie a výsledky jsme dali policii," uvedl.

Také šumperští policisté nepátrají po tom, jakou roli hráli při havárii pracovníci ostravského servisu a zda někdo mohl palivo z letounu ukradnout. Policie tvrdí, že ani krádež nezbavuje pilota povinnosti zkontrolovat palivo před startem.

V letadle polské výroby ze 60. let seděl kromě pilota fotograf a dva letcovi přátelé, otec s dvanáctiletým synem. Fotograf po pádu letadla vyvázl bez zranění, chlapce s pilotem odvezli záchranáři ve vážném stavu do nemocnice, hochův otec nehodu nepřežil.