Střet se odehrál před očima posádky fabie. Dva muži ve voze měli namířeno na oběd, stáli před červenými světly přejezdu, když na něj v protisměru vjel nákladní Liaz. Přímo před nárazníky sólo jedoucího motorového vozu osobního vlaku. Následovala rána, která motorák nekompromisně poslala mimo koleje. Cestou zdemoloval zabezpečovací zařízení přejezdu, zastavil se až na trávníku vedle trati. Mimo koleje ujel vlak zhruba dvacet metrů.

Naopak na kolejích, prohnuté jako luk, skončilo nákladní auto. „Hasiči na místě vyprostili řidiče nákladního vozu, který byl nárazem vymrštěn z kabiny pod auto,“ uvedl mluvčí hasičů Jaroslav Mikoška.

Po nehodě ve Velkých Pavlovicích skončila vozidla na nepatřičných místech.

Po nehodě ve Velkých Pavlovicích skončila vozidla na nepatřičných místech.

FOTO: Milan Vojtek, Právo

„Když se to stalo, hned jsme volali záchranku, než přijeli, snažili jsme se řidiči alespoň zastavit krvácení,“ řekli Právu muži z fabie.

Vlakvedoucí zažila nehodu už podruhé

„Ve vlaku jelo dvacet lidí,“ uvedla mluvčí břeclavské policie Kamila Haraštová. Někteří po nehodě odešli domů, podle slov zasahujících záchranářů do nemocnice převezli osm lidí včetně vlakvedoucí a strojvedoucího a letecky transportovaného vážně zraněného řidiče. Tři další po ošetření na místě převoz na kontrolu do nemocnice odmítli.

Po nehodě ve Velkých Pavlovicích skončila vozidla na nepatřičných místech.

FOTO: Milan Vojtek, Právo

Jako poslední skončil v rukou záchranářů strojvedoucí. Náraz auta naštěstí směřoval na levou stranu motoráku, zatímco jeho ovládací pult je vpravo. „Byla to rána, hodilo to se mnou na zem,“ řekl. Do nemocnice odjel až poté, co zajistil vůz a předal vyšetřovatelům všechny podklady pro prověření jízdy vlaku před nehodou.

Nákladní auto na kolejích, vlak na trávě vedle cesty.

Nákladní auto na kolejích, vlak na trávě vedle cesty.

FOTO: Milan Vojtek, Právo

Podle svědků je ale chyba na straně řidiče nákladního vozu. Zabezpečovací zařízení bylo v činnosti a vjezd na koleje mu zakazovalo. Před kolejemi nebyly ani stopy po tom, že by alespoň na poslední chvíli brzdil.

Podle Drážní inspekce vznikla při nehodě škoda za 4,6 miliónu korun. Tři milióny na motorovém vozu, půldruhého miliónu na zabezpečovacím zařízení, zbylých sto tisíc korun tvoří rovným dílem poškození trati a auta.

Na stejném přejezdu se podobná nehoda stala 5. března 2012. Lišila se tím, že nákladní auto i vlak jely z opačného směru než tentokrát. I tehdy ale vlak skončil mimo koleje, řidič měl ale více štěstí, vyvázl jen s pořádným šokem. Paradoxem je skutečnost, že před třemi lety i tentokrát měla vlak na starosti stejná vlakvedoucí.