Spor začal v únoru 2013, kdy za 60letým Jiřím Lupačem přišel garážmistr s tím, že na trolejbusu, se kterým den předtím jezdil, je promáčklý zadní nárazník. Škodní komise DP ho označila za viníka a požadovala po něm 12 tisíc korun. Lupač vinu popřel a peníze zaměstnavateli nedal. Případ tak skončil u Okresního soudu Plzeň-město, který mu dal ve čtvrtek za pravdu.

„Obžalovaný nezpůsobil škodu a už vůbec ne ve výši žalované částky,“ sdělila soudkyně Jana Bošková s odkazem na znalecký posudek. Soudní znalec Milan Housar totiž už dříve u soudu řekl, že k poškození nárazníku muselo dojít před inkriminovaným obdobím, o čemž svědčila koroze a chybějící čerstvé poškození kovu.

Soud ale také uznal, že řidič porušil vnitřní předpisy městské společnosti, na což upozorňoval vedoucí střediska trolejbusové dopravy PMDP Jiří Weinfurth. Podle interního řádu je totiž každý šofér povinen před nástupem do vozu, ale také na konečných zastávkách a na konci směny zkontrolovat jeho stav. Odpovídá tak za to, že je vozidlo připraveno vyjet znovu do provozu.

„Pokud by mě dopravní podniky chtěly potrestat za to, že jsem špatně provedl přejímku vozu, tak bych to uznal. Ale v tom případě by musely stejným způsobem postihnout možná pět set řidičů, kteří s vozem jezdili přede mnou,“ řekl Právu Lupač s tím, že odmítá platit za něco, co neudělal.