Soudce Roman Lada v rozsudku uvedl, že obžalovaný měl předvídat, že lidé ze zastávky mohou sejít na přechod. „V tuto chvíli měl použít zvukové znamení, aby na situaci zareagoval,” řekl Lada.

Auto mělo zapnuté majáky, ale nehoukalo. Povinnost houkat vozy strážníků nemají. Autobus odjíždějící ze zastávky řidiči zakryl výhled na část vozovky. Podle státní zástupkyně mohl obžalovaný pravděpodobně zabránit fatálním následkům nehody, pokud by jeho reakce byla rychlejší a kdyby jel pomaleji. Zástupkyně pro obžalovaného navrhla podmínečný trest kolem 24 měsíců a zákaz řízení na šest až sedm let.

Soudní zmocněnec poškozených požadoval na základě přání pozůstalých alespoň krátký nepodmíněný trest. Obhájce při závěrečné řeči navrhl, aby byl obžalovaný zcela zproštěn viny.

Náraz v rychlosti 59 km/h

Soudní znalec z oboru dopravy ve čtvrtek uvedl, že rychlost jedoucího vozu byla asi 64 až 73 kilometrů v hodině. Rychlost auta strážníků, ve chvíli, kdy do muže narazilo, byla asi 59 kilometrů v hodině. Brzdění vozu se podle znalce blížilo maximu.

Podle posudku vstoupil chodec do silnice ve chvíli, kdy byla vzdálenost vozu strážníků od přechodu 62 až 108 metrů. Autobus mohl podle posudku zakrýt výhled řidiči na levé straně vozovky. Náraz nastal ve chvíli, kdy byl muž za středem vozovky, tedy spíše na pravé straně z pohledu řidiče.

Auto chodce srazilo, když hlídka jela ke rvačce čtyř lidí se zapnutým majákem. Skupinka lidí ten večer přecházela silnici, podle výpovědi svědka ale nešli všichni najednou vedle sebe. Jednatřicetiletý muž z Kladna, který přecházel první, byl na místě mrtvý.

Čtyřiatřicetiletý řidič vozu strážníků Lukáš Slanec ani chodec nebyli pod vlivem alkoholu. Obžalovaný vyjádřil lítost, ale vypovídat odmítl.