Havárii, při níž skončilo 15 z 32 vagónů mimo koleje, z toho dva se převrátily na bok, vyšetřuje policie pro podezření z trestného činu obecného ohrožení z nedbalosti.

„Musíme vyvrátit, případně potvrdit, zavinění jakékoliv osoby, které by se týkalo kontroly technického stavu nejen kolejiště, ale samozřejmě i vlaku. Zkoumáme, zda proběhly všechny kontroly, revize v daných periodách,“ uvedla mluvčí krajské policie Ivana Ježková.

Následky nehody pomáhá odklízet speciální tank

Následky nehody pomáhá odklízet speciální tank

FOTO: Ludmila Žlábková, Právo

Podle ní už policisté vyloučili pochybení strojvedoucích. „Nepotvrdil se ani alkohol, ani žádné nebezpečné jednání či chování těch, kdo v danou chvíli za vlak odpovídali,“ ujistila.

S vyprošťováním pomáhá tank

S vyprošťováním vykolejených vagonů pomáhá od středy speciální tank. S ním železniční hasiči vyrazili už kolem půl páté ráno z Prahy, na místo dorazili krátce před devátou.

Některé vagóny se převrátily na bok.

Některé vagóny se převrátily na bok.

FOTO: Ludmila Žlábková, Právo

„Dva vozy, které byly na boku, se mu během dne podařilo odtáhnout mimo a nyní vytahuje další vagón, který je až po nápravy zaražený ve změti, která zbyla z původních kolejí,“ uvedl po poledni mluvčí Správy dopravní železniční cesty Jakub Ptačinský s tím, že během odpoledne má dorazil druhý vyprošťovací tank.

„Nejtěžší přípravné práce na oddělení jednotlivých vagonů autogenem skončily, tanky je budou postupně vytahovat buď na koleje či mimo ně. Bude záležet na rozhodnutí majitele vagonů, kterým je firma ČD Cargo,“ řekl Ptačinský,

Celková škoda se odhaduje na 3,5 miliónu

Podle prvních odhadů se výše škody vyšplhala na 2,5 miliónu na poškozené trati a milión korun na vlaku. Zraněn nikdo nebyl.

Na místě nehody jsou koleje zcela zničené.

Na místě nehody jsou koleje zcela zničené.

FOTO: Ludmila Žlábková, Právo

„Tato nehoda je mimořádná zejména svým rozsahem, kdy došlo skutečně k totálnímu zničení téměř 400 metrů tratě. Také takto masivní nasazení techniky, včetně vyprošťovacích tanků, v místě, kde nejsou žádné komunikace, které by nám pomáhaly, je svým způsobem unikátní,“ míní Ptačinský.