Článek
Bittó podle obžaloby jel opilý, když mezi Kroměříží a Hulínem narazil svým autem Mercedes zezadu do vozu Fiat Punto, jehož řidič po srážce zemřel. Podle státního zástupce dechová i krevní zkouška prokázaly u obžalovaného po nehodě přes dvě promile alkoholu. Bittó měl podle něj po půlnoci navíc zapnutá jen potkávací světla, cesta byla mokrá, místy namrzlá.
Muž nebyl podle obžaloby schopen sledovat situaci v silničním provozu, navíc jel podstatně rychleji, než je povolených 90 kilometrů za hodinu. Nezaregistroval před ním jedoucí fiat a zezadu ho naboural. Auto vylétlo z vozovky do pole, přetočilo se přes střechu a zůstalo stát. Jeho nepřipoutaný řidič z vozu vypadl a utrpěl mnohočetná zranění, kterým na místě podlehl.
Nepřežil by ani připoutaný
Podle znalce by nehodu pravděpodobně nepřežil, ani kdyby byl připoután. Řidič mercedesu nebyl při nehodě zraněn, k čemuž přispěl i aktivovaný airbag. Státní zástupce muže vinil z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Bittó uvedl, že před jízdou pil pivo. Řešil si tím prý své problémy. Prohlásil, "že se cítil dobře a že myslel, že ten kousek dojede". Povolenou rychlost údajně nepřekročil.
Vinu za nehodu Bittó svaloval na poškozeného, jehož fiat podle něj nebyl osvětlený a zničehonic se rozjel od krajnice bez signalizace směrovkami. Znalec z oboru dopravy ale uvedl, že v okamžiku střetu byl fiat plně zařazen v pravém jízdním pruhu a měl minimálně rozsvícena obrysová světla. Bittó podle něj jel rychlostí přes 120 kilometrů v hodině, bezpečná by podle znalce za tmy a zimního sychravého počasí byla rychlost zhruba o 40 kilometrů nižší.