Bittó podle obžaloby jel opilý, když mezi Kroměříží a Hulínem narazil svým autem Mercedes zezadu do vozu Fiat Punto, jehož řidič po srážce zemřel. Podle státního zástupce dechová i krevní zkouška prokázaly u obžalovaného po nehodě přes dvě promile alkoholu. Bittó měl podle něj po půlnoci navíc zapnutá jen potkávací světla, cesta byla mokrá, místy namrzlá.

Automobil Milana Bittó.

Automobil Milana Bittó po nehodě

FOTO: Právo

Muž nebyl podle obžaloby schopen sledovat situaci v silničním provozu, navíc jel podstatně rychleji, než je povolených 90 kilometrů za hodinu. Nezaregistroval před ním jedoucí fiat a zezadu ho naboural. Auto vylétlo z vozovky do pole, přetočilo se přes střechu a zůstalo stát. Jeho nepřipoutaný řidič z vozu vypadl a utrpěl mnohočetná zranění, kterým na místě podlehl.

Nepřežil by ani připoutaný

Podle znalce by nehodu pravděpodobně nepřežil, ani kdyby byl připoután. Řidič mercedesu nebyl při nehodě zraněn, k čemuž přispěl i aktivovaný airbag. Státní zástupce muže vinil z ohrožení pod vlivem návykové látky a usmrcení z nedbalosti. Bittó uvedl, že před jízdou pil pivo. Řešil si tím prý své problémy. Prohlásil, "že se cítil dobře a že myslel, že ten kousek dojede". Povolenou rychlost údajně nepřekročil.

Vinu za nehodu Bittó svaloval na poškozeného, jehož fiat podle něj nebyl osvětlený a zničehonic se rozjel od krajnice bez signalizace směrovkami. Znalec z oboru dopravy ale uvedl, že v okamžiku střetu byl fiat plně zařazen v pravém jízdním pruhu a měl minimálně rozsvícena obrysová světla. Bittó podle něj jel rychlostí přes 120 kilometrů v hodině, bezpečná by podle znalce za tmy a zimního sychravého počasí byla rychlost zhruba o 40 kilometrů nižší.