Článek
Jak Právu řekl mluvčí JETE Marek Sviták, jde o speciální bagr s radlicí a rypadlem, nákladní automobil se sklápěčkou, hydraulickou rukou a radlicí, bourací kladiva. Vyprošťovací prostředky, osvětlovací balóny nebo mobilní čerpadlo umožní hasičům zasáhnout i v případě rozsáhlého poškození infrastruktury uvnitř areálu.
„Musíme být připraveni i na situace, kdy budou vnitřní komunikace neprůchodné a budeme muset zasahovat po tmě, protože nebude fungovat osvětlení areálu. Například doplňování nafty do dieselgenerátorů je pro dlouhodobé zajištění chlazení reaktoru naprosto klíčové. Cvičení bylo novinkou a svůj účel rozhodně splnilo,“ hodnotil stručně průběh cvičení ředitel bezpečnosti elektráren ČEZ Bohdan Zronek.
Připomněl, že pro kvalitní zásah je důležité, aby hasiči měli k dispozici moderní techniku a potřebný výcvik.
ČEZ do nové techniky investoval 12 miliónů korun. Současně musel proškolit šest desítek svých hasičů, kteří budou nové stroje obsluhovat.
„Řidiči cisteren prošli třídenním školením ARD zakončeným státní zkouškou ministerstva dopravy. Teď tedy můžou přepravovat na komunikacích nebezpečné látky. Součástí přípravy byla mimo jiné i 400hodinová praxe z bagrování,“ popsal přípravu velitel temelínských hasičů Radek Vymazal.