"Díky nedodržení technologie stavby došlo mezi produktovody k nadměrnému tlaku, jehož výsledkem byl zkrat," uvedl Hulan. Kvůli vysoké teplotě, která při zkratu vznikla, podle něho došlo v podstatě ke svařování, čímž byla poškozena asfaltová izolace plynovodu i samotná trubka. Výsledkem byla díra o velikosti zhruba 15 centimetrů.

"Touto dírou posléze unikal plyn a byť k poškození plynovodu došlo v prostoru ulice, tak se unikající plyn hromadil v objektu Řízení letového provozu, kde došlo následně k výbuchu," popsal vznik události Hulan. Podle něho je tak společnost pouze poškozeným, nikoli tedy viníkem výbuchu. "Za výbuchem v žádném případě nestojí žádná závada v budově Řízení letového provozu," zdůraznil.

Psovodi pražské městské policie na místě výbuchu

Psovodi pražské městské policie na místě výbuchu

FOTO: Záchranná kynologická skupina MP Praha

Dva lidé se vážně zranili

Policie se nyní podle Hulana zaměří také na zjištění, kdo konkrétně při stavbě chyboval. "Budeme se samozřejmě zaobírat i tou otázkou, kdo tu technologii stavby nedodržel," podotkl mluvčí. Doplnil, že policisté mají zatím závěry pouze jednoho z celkem sedmi znaleckých posudků, které si nechávají v této souvislosti zpracovat.

Dubnová exploze zranila čtyři desítky lidí, z toho dva vážně. Poničila několik okolních domů či zaparkovaná auta.