Oba muže policie obvinila letos v srpnu kvůli článku, jehož součástí byla rozostřená fotografie, k jejímuž zaostření mělo čtenářům pomoci vykouření marihuany.

Součástí daného vydání týdeníku navíc byly cigaretové papírky pro výrobu marihuanové cigarety, přičemž nápis na titulní straně avizoval, že tyto předměty mají posloužit právě k její výrobě.

Policisté si nechali vypracovat znalecký posudek u odborníků v oboru školství a kultury a v odvětví výtvarného umění, reklamy a marketingové komunikace. Oslovení experti posuzované jednání označili za šíření toxikomanie.

Až pět let vězení

Doležal byl obviněn jako autor článku, Plesl pak jako odpovědná osoba, která v době schvalování daného vydání zastupovala nepřítomného šéfredaktora. Plesl v současné době působí jako zástupce šéfredaktora časopisu Týden. V případě prokázání viny hrozí oběma až pět let vězení či pokuta.

Týdeník Reflex v srpnu reagoval prohlášením, že Doležal byl obviněn za anekdotu.

"K obvinění Doležala stačilo pouze osm slov, které tvoří vtip na titulce článku 15 gramů trávy z vydání 12/2013, který mapoval uplynulou konopnou sezonu," uvedl tehdy Reflex na svém webu.