Uvedla to ČTK s odvoláním na vyšetřovatele Ladislava Hrdličku z oddělení Prahy III. "Došlo k nešťastné události, kdy žák zůstal náhodou osamocen v zamčené třídě a vypadl z okna. Případná trestní odpovědnost pedagogů je zatím v šetření. Stále však nevíme, proč se do okna dostal. Zda chlapec vylezl do okna proto, aby se mohl dostat ven ze třídy, to je zatím jen pouhá domněnka," sdělil agentuře Hrdlička.

Pokud by podle něj byl obviněn některý z učitelů, šlo by o trestný čin ublížení na zdraví z nedbalosti.

Verze radnice Prahy 8 a policie se ještě včera lišily. Radnice říkala, že chlapce, jenž navštěvoval 4. třídu, nikdo nezamkl. Žáci odcházeli na oběd a jeden z nich se chtěl do třídy pro něco vrátit. Od učitelky si půjčil klíče, z neznámých příčin pak z okna vypadl.

Uctění památky

Na jeho památku dnes děti i učitelé pokládali zapálené svíčky a květiny ve vydlážděném atriu školy. Právě tam našel hoch, který trpěl Downovým syndromem, smrt.

Kvůli tragické události, kterou okamžitě začala šetřit policie, přešla škola na mimořádný režim. "Ve většině tříd, hlavně u žáků z prvního stupně, kteří ho znali nejvíc, probíhá malířská terapie. Děti kreslí a vyjadřují svoje pocity," řekla Právu očividně otřesená ředitelka ZŠ Alena Pelantová.

Prý seděl na římse

"Neviděl jsem, jak otevřel okno. Někdo řekl, že je na římse, že chce skočit, tak jsme se šli kouknout a viděli, jak tam někdo sedí. Když se snažil zavřít okno, sklouzl. Ještě se stačil chytil rukama římsy a pak spadl," vyprávěl Právu už v úterý světlovlasý šesťák, který byl ve chvíli neštěstí v protější třídě a poslouchal výklad zeměpisáře. "Nevíme, jestli mu někdo zamknul dveře, prý čekal na výtvarku," krčil rameny.

Vše prošetřuje kriminálka, sdělila pouze policejní mluvčí policejní Eva Miklíková. Jak dlouho výslechy svědků potrvají, nedokázala ve středu odhadnout.

Stálou asistenci nepotřeboval

Malý nešťastník navštěvoval ZŠ celé čtyři roky. Ač byl postižený, neustálý dozor nevyžadoval. "Dáda byl downig středního stupně. Byl tak sociálně zdatný, že nepotřeboval osobního asistenta. Chodil do školy sám, jezdil sám tramvají, nepotřeboval nikoho, aby mu ve škole utíral nosík a krájel mu maso. Měl asistenta, ale jen k výuce především matematiky, protože tyto děti matematiku hůř chápou," vyprávěla o něm Pelantová, která dostává SMS i telefony od rodičů, v nichž škole vyjadřují podporu a dodávají sílu.

 Třídní učitelka, která skončila v péči psychiatrů, podle ní dostala za práci s postiženými dětmi cenu Martina Palase. "Je to celostátní ocenění, které se nedává ledaskomu. S integrací měla úspěchy, na to, jak pracuje, se chodili dívat i studenti ze zahraničí," prozradila na svojí kolegyni Pelantová. Do ZŠ Na Slovance dnes docházejí dva postižení žáci.