Mluvčí dopravního podniku Petr Vorlíček informoval, že během úterý se na společnost obrátila více než desítka takto poškozených cestujících. „Firma zasílá SMS výzvy k okamžitému zaplacení dluhu vůči DPP u částek přesahujících 3000 Kč. Tyto výzvy dostávají i lidé, kteří vůči DPP žádný dluh nemají,“ konstatoval Vorlíček a doplnil, že lidé, kteří dopravní podnik upozornili, žádné peníze nezaplatili. Nevyloučil, že někdo jiný to učinil.

SMS zprávy chodí ze slovenského telefonního čísla 00421 901 728 407. Jde o prémiové číslo, a pokud na něj někdo zavolá zpět, hovor může stát i několik desítek korun.

„Dopravní podnik nemá s uvedenou společností ani SMS nic společného a jedná se podle všeho o podvodné jednání,“ upozornil mluvčí. Vymáhání pokut podle něj probíhá pouze formou doporučených dopisů. Nikdy ani on, ani jím pověřené organizace nezasílají varovné SMS zprávy.

DPP vyzývá, aby se lidé v případě obdržení uvedené SMS neprodleně obrátili na zákaznickou linku 296 19 18 17, která je k dispozici denně od 7 do 21 hodin, nebo na policii. Sám trestní oznámení nepodal, protože není poškozenou stranou.