Tehdejší šéf Novy podle žaloby svými výroky kriminalizoval ČT a její pracovníky. Výpalné za publicistiku uvedl Železný na příkladu nejmenovaného reportéra ČT, který prý předtím působil v Nově. Podle exředitele pracoval tak, že natočil reportáž o nějaké firmě nebo o okruhu lidí, za kterými pak přišel někdo jiný a říkal: "My to máme natočené, my vás můžeme osolit, ale my to neuděláme, když zaplatíte tolik a tolik..."

Česká televize podala na Železného žalobu v březnu 2002 při projednávání občanskoprávního sporu, v němž se zase senátor domáhá omluvy a satisfakce rovněž čtvrt miliónu korun kvůli reportáži ČT v tehdejším pořadu Fakta o jeho údajném plánu na propojení tří českých komerčních televizí.

Současné vedení ČT na žalobě trvá. "Nemohli a ani jsme nechtěli udělat za minulostí České televize tlustou čáru," sdělil v úterý Právu mluvčí Martin Krafl. To i přesto, že jde o spor z doby, kdy byl generálním ředitelem ČT Jiří Balvín.