Podle mluvčího Drážní inspekce Martina Drápala při nehodě vykolejil první podvozek vlaku. Došlo tak patrně jen k hmotným škodám na soupravě.

„Dle šetření Drážní inspekce v místě mimořádné události je pravděpodobnou příčinou nehody špatný stav železničního svršku,“ sdělil Drápal. Škoda byla odhadnuta na 110 000 korun, z toho 100 tisíc korun je vyčíslena škoda na vlaku. Provoz na trati je přerušen.

Drážní inspekce vidí příčinu nehody ve špatném stavu kolejiště

Drážní inspekce vidí příčinu nehody ve špatném stavu kolejiště.

FOTO: Drážní inspekce

Drápal upřesnil, že vlak jel z Liberce do Tanvaldu.

Soupravy švýcarské společnosti Stadler přitom začaly České dráhy na Liberecku používat teprve loni na podzim. Jedná se o motorové vozy RegioShuttle RS 1. Do konce roku pak mělo být v kraji dodáno až 17 těchto vozů.

Motorové vozy RegioShuttle nabízejí například nízkopodlažní bezbariérové nástupní prostory, klimatizovaný oddíl pro cestující nebo místa pro vozíčkáře, jízdní kola a objemná zavazadla.