Dalším účastníkem nehody byla dodávka Ford Tranzit, která po srážce s kamiónem skončila ve středových svodidlech. Hlášení o nehodě hasiči na tísňové lince převzali ve 4.13 hodin, na místo vyjely jednotky ze stanic v Rosicích a v Bauerově a Lidické ulici v Brně. Hasiči zajistili místo nehody.

Řidiči tahače pomohli ven z kabiny po odstranění zbytků rozbitého předního skla. Muži zraněnému na hlavě poskytli předlékařskou pomoc a předali ho do péče přivolaných zdravotníků. Ti na místě ošetřili také řidiče a spolujezdce z dodávky Ford.

Havaronavý kamión na dálnici D1.

Havarovaný kamión na dálnici D1.

FOTO: HZS Brno

„Obě vozidla jsme zabezpečili proti případnému vzniku požáru a odpojili baterie. Protože z palivové nádrže tahače při nehodě vyteklo zhruba 50 litrů nafty na vozovku a palivo dále unikalo, kaluž na vozovce likvidovali sorbentem. Z poškozené nádrže jsme pak přečerpali zbývajících 130 litrů nafty. Únik nafty do kanalizace nebyl zjištěn,“ uvedl mluvčí hasičů Jaroslav Haid.

K uvolnění dálnice na místo dorazili pracovníci vyprošťovací firmy s těžkou technikou. Návěs plně naložený mraženými potravinami se jim ale nepodařilo z jízdních pruhů dostat a bylo nutné zajistit přeložení nákladu. Krátce po sedmé hodině se podařilo převrácený návěs alespoň částečně posunout a uvolnit levý jízdní pruh.

Havaronavý kamión na dálnici D1.

Havarovaný kamión na dálnici D1.

FOTO: HZS Brno

Hasiči uklidili vozovku od střepů a úlomků a v 7:05 byl v tomto pruhu obnoven provoz. Protože další likvidační práce k odstranění následků nehody zajistili pracovníci vyprošťovací firmy, hasiči v 7:08 ukončili zásah. Krátce po nehodě policisté dálnici ve směru z Brna do Prahy uzavřeli a dopravu téměř tři hodiny odkláněli po vedlejších komunikacích.