„Způsobil škodu za bezmála pět miliónů korun. Při nehodě se nikdo vážněji nezranil. Dechová zkouška na alkohol byla negativní,“ dodala Tomková. V případě, že soud uzná mašinfíru vinným, hrozí mu až pět let vězení.

Ke karambolu došlo necelých 200 metrů před stanicí Kařízek. Po nárazu vykolejil poslední vagon nákladního vlaku s nově vyrobenými škodovkami, které mířily k zákazníkovi do Itálie. Na posledním vykolejeném vagónu jich bylo ve dvou patrech jedenáct. Horní plošina se při nárazu částečně propadla na střechy nových vozů.

Lokomotiva osobního vlaku byla tak zdemolovaná, že nemohla sama odjet. Podle tachografu došlo k nárazu v rychlosti okolo 50 kilometrů za hodinu. Následky havárie odstraňovaly pracovní čety dvacet hodin. Trať byla zcela neprůjezdná, neboť v té době probíhala na druhé koleji rekonstrukce v rámci výstavby nového železničního koridoru.

Na strojvedoucího ukázala i kontrola SŽDC

Ke stejnému závěru jako policie, tedy že za srážkou vlaků je lidský faktor, dospěli i kontroloři ze Správy železniční dopravní cesty.

Strojvedoucí jim řekl, že po odjezdu ze stanice Zbiroh přehlédl červené světlo na návěstidle. V dálce prý totiž zaregistroval na vjezdovém návěstidle bílé blikající světlo znamenající povolení ke vjezdu. To ale bylo určené pro nákladní vlak před ním. Toho si strojvedoucí v mlze a tmě všiml na poslední chvíli. Rychlobrzdu použil necelých dvě stě metrů před místem srážky a z kabiny prchl do zadní části lokomotivy.

Podle informací Práva obviněný strojvedoucí už není zaměstnancem Českých drah.