Langmajera soudy všech instancí uznaly vinným a dostal tříletý podmíněný trest s pětiletým zákazem řízení. Do případu se pak vložila bývalá ministryně spravedlnosti Daniela Kovářová, která v Langmajerův prospěch podala takzvané dovolání k Nejvyššímu soudu. Ten případ vrátil k okresnímu soudu a nařídil konfrontaci znaleckých posudků. Právě posudky znalců z oblasti dopravy se rozcházely.

Nehoda se stala na podzim 2007 na rychlostní silnici R4 mezi Prahou a Příbramí. Langmajer jel svým autem Range Rover a jak později vypověděl, z odstavného pruhu mu do jeho trasy náhle vjelo auto. On údajně začal prudce brzdit a chtěl auto podjet zprava, auto před ním se ale začalo vracet do odstavného pruhu.

Langmajer pak narazil pravou přední částí svého auta do levé zadní části volkswagenu Polo před ním, a to rychlostí 115 až 130 km/hod. Ve volkswagenu seděla mladá řidička s dcerou. V odmrštěném autě, které se přetočilo na střechu, řidička zahynula, dítě mělo velké psychické problémy.

Bezprostředně po nehodě Langamajer podle svědků říkal, že telefonovala a auta si nevšiml. Langmajer to pak popřel. Podle soudního znalce se nemohla nehoda stát tak, jak politik vypověděl.

„Buď nebrzdil, nebo jel výrazně rychleji, než uvedl,“ řekl znalec, podle něhož ke střetu vůbec nemuselo dojít, pokud by Langmajer mírně hnul volantem. „V jeho pruhu zbylo pro bezpečný průjezd dost místa,“ mínil soudní znalec.

Naopak znalec přizvaný obhajobou uvedl, že Langmajer nemohl nehodě zabránit. Jeho posudek a analýzu ale Ústav soudního inženýrství v Brně označil jako nekorektní. Soudkyně Soňa Pavlíková hlavní líčení odročila na únor, aby mohli u soudu vypovídat právě brněnští znalci, kteří dostali za úkol vypracovat revizní posudek.