Bezohlednému řidiči, teprve devatenáctiletému Ondřeji Březinovi, který ji srazil a ujel, hrozí za usmrcení z nedbalosti a neposkytnutí pomoci až osm let žaláře.

„Obžalovaný předjížděl kolonu pomalu jedoucích vozidel, vyjel s autem Ford Ka na tramvajový pás a zleva objížděl tramvaj stojící v zastávce. Přitom srazil chodkyni, která před tramvají přecházela na protilehlý tramvajový ostrůvek. Žena po převozu do nemocnice zemřela,“ prohlásil v obžalobě státní zástupce.

Auto jelo pořád rychleji, když mi vběhla do cesty nějaká paní.obžalovaný

Mladík i se silně poškozeným autem ujel ještě několik set metrů, pak ho odstavil a šel za svým otcem. Ten ho pak přivedl zpátky na místo činu. Březina před soudem odmítl vypovídat, po nehodě však na policii řekl, že za nehodou byla technická závada jeho auta.

„Motor mi náhle šel do otáček a nešlo zastavit. Zatáhl jsem za ruční brzdu, to auto vychýlilo do leva na koleje, pořád jelo rychleji, když mi vběhla do cesty nějaká paní. Zastavit se mi podařilo až za chvíli a pak jsem omdlel,“ nabídl svou verzi mladík, který podle výsledků krevního vyšetření řídil zřejmě pod vlivem drog.

Závady však neměly vliv na způsobenou nehodu.znalec

Závadu na autě, která by nedovolovala zastavit ani přibrzdit, vyloučil soudní znalec, který upozornil, že auto bylo ve špatném technickém stavu.

„Výsledkem prohlídky je zjištění, že vozidlo nebylo způsobilé k provozu, nebrzdilo levé zadní kolo a mělo sjeté pneumatiky. Tyhle závady však neměly vliv na způsobenou nehodu. Byť byly tyto závady, na dobrzdění vozidla stav brzd stačil. Otáčky motoru šly eliminovat bržděním. Rychlost v době nárazu byla 50 až 60 km/h. Verze obžalovaného je technicky nepřijatelná. I kdyby byla závada na vstřikování paliva, šlo by brzdami a vyšlápnutím spojky zastavit. Řidič vůz ovládal, když dokázal projet zatáčku,“ rozcupoval obhajobu znalec.

Verdikt nad mladíkem by mohl vynést soudce Martin Vrbík na konci listopadu.