Článek
„Odvolání z funkce u obou mužů částečně souvisí i s nehodou. Zjistili jsme, že trať nebyla v takovém technické stavu, v jakém měla být. Oba muži byli zbaveni funkce pro podezření na možné spoluúčasti na nehodě,“ potvrdil Právu mluvčí SŽDC Pavel Halla.
„Další postihy a odvolání budou následovat v nejbližších dnech, s ohledem na zachování bezpečnosti provozu na kolejích to nejde udělat ze dne na den. Odvolání se budou týkat i vedoucích pozic,“ dodal Halla.
SŽDC už urychleně vypsala soutěž na opravu zanedbaných míst na trati. Halla však také jedním dechem ujistil, že i přes zjištěné nedostatky je provoz mezi Brnem a Olomoucí, kudy denně projedou desítky osobních i nákladních vlaků, bezpečný. „Trať je bezpečná, jezdí se pomaleji, je častěji kontrolovaná a už se začíná s opravami,“ slíbil mluvčí.
DI stále čeká na výslech suspendovaného traťmistra, který odmítl vypovídat bez přítomnosti svého advokáta. „K výslechu by mělo dojít po víkendu, my dál pokračujeme ve vyšetřování. Víme, že trať nebyla v pořádku, nyní jsou na řadě komisionální prohlídky vozů, aby se vyloučila možnost, že za nehodu mohly vagóny,“ prohlásil mluvčí DI Martin Drápal.
Už na začátku vyšetřování vyšlo najevo, že i když strojvůdci dva dny před nehodou upozorňovali v kritickém místě na podivné chování vlaků, traťmistr nezjistil žádný problém. Podle vyjádření inspektorů bylo navíc v místě nehody povoleno 98 procent šroubů na kolejích.