"V průměru jednou až dvakrát týdně obdrží policie na lince 158 oznámení o tom, že někdo potkal vozidlo v protisměru," řekl mluvčí mladoboleslavské policie Ladislav Mareš, do jejíž kompetence patří rychlostní komunikace R10. Právě ta nedávno nechvalně proslula zběsilou jízdou zdrogovaného Švýcara v protisměru, v pondělí po ní špatně jelo další auto.

Video

BEZ KOMENTÁŘE: Takhle řádil šílenec na R10, natočili ho lidé z auta

Přestože příčinu podobného chování se policisté někdy nedozví, protože řidiči se při nejbližší příležitosti otočí do správného směru, budou nyní kontrolovat veškeré značení nájezdů. To je totiž prý mnohdy špatně provedené. Kontrolovat se budou značky i kolem benzínek a odpočívadel. "Chceme se ujistit, zda jsou všechny nájezdy srozumitelné, tak aby se řidič opravdu orientoval a použil ten správný," vysvětlil Tržil.

S nápravou pomohou dopravní inženýři

Posouzení provedou dopravní inženýři. Ti pak navrhnou správcům komunikací řešení, včetně odstranění nedostatků, které mohou být příčinou toho, že se řidiči dostanou na dálnici do protisměru.

Řidiči často chybují například u Mníšku pod Brdy. Značka jednosměrky je tam v zákrytu za značením přikázaného směru, o němž soudí, že míří jen k benzínce. "Pro ten omyl například na Slovensku mají na nájezdech na dálnici v obráceném směru vždycky velké výstražné tabule," řekl České televizi dopravní expert Jaroslav Zvára.

Rizikové úseky na dálnicích mapovala policie již dříve. Zjistilo se například, že na dvaceti místech zcela chybí napojovací pruh, na dalších padesáti je příliš krátký.