Mluvčí společnosti Automatizace železniční dopravy (AŽD) Jiří Dlabaja sdělil Novinkám, že z pořízeného videozáznamu  nelze zjistit, kdo nebezpečný kousek podnikl. Instalované kamery neměly sloužit ke čtení SPZ.

Červená felicie se vydala do tunelu v neděli v 19:46. Jedním párem kol jela po náspu a koncích pražců, druhým po betonovém chodníčku pro obsluhu tunelu. Řidič tunelem bez problémů projel, zčásti i díky dobré volbě času. Chvíli před tím tunelem podle ČTK projel osobní vlak od Lužné do Chomutova a další vlak v protisměru měl jet až za půl hodiny. Po trati navíc v těchto dnech nejezdí rychlíky do Plzně, protože je za Žatcem výluka. Přesto se mohl na trati vyskytnout i další vlak; třeba náklad s vápencem na odsíření elektráren, který tudy večer jezdí.

Bez kamer, které jsou prý v českém měřítku unikátní, by se podle AŽD o riskantním kousku zřejmě ani nikdo nedozvěděl. "Záznamy jsme předali Správě železniční dopravní cesty, ale ta to zřejmě policii nepředá. Není totiž čitelná poznávací značka auta," uvedl Dlabaja. "Ten systém byl nastavený proto, aby zamezil krádežím, a funguje prakticky na každého, kdo chce do tunelu vejít. S takovou zběsilostí, jako je vjezd auta, se ale prostě nepočítalo," dodal.

Tunel na trati z Chomutova do Žatce má sám o sobě spletitou historii. Platili ho hnědouhelní těžaři, kteří potřebovali kvůli rozšíření dolu zbourat původní trať, jeho stavbu ale komplikovalo nestabilní podloží, které si dokonce několikrát vynutilo jeho uzavření. V provozu je od jara 2007, ale ani potom ho nepřestaly provázet potíže. Navštěvovat ho začali zloději barevných kovů, kvůli nimž pak AŽD umístila na oba portály hlídací zařízení. To nyní sestává z kamer a infračervených závor. Pokud do tunelu někdo vstoupí, automatika ho vyzve k odchodu a po čase zavolá policii.