Vlaky jedoucí po trati Praha Brno po výhružce odklonily dráhy na Hradec Králové a Týniště nad Orlicí. Na hlavní trať se vracely v Chocni.

V červnu policisté nalezli na trati na Pardubicku dvě funkční nálože. Druhá bomba byla umístěna několik metrů od výbušniny, u které zřejmě explodovala rozbuška.

"Po průjezdu vlakové soupravy došlo k nějaké reakci, ale tato reakce nebyla schopna iniciovat výbuch," řekla tehdy mluvčí policejního prezidia Blanka Kosinová s tím, že reakce nebyla ani natolik silná, aby narušila naříznuté koleje.

Cestující byli bezprostředně ohroženi

Neznámý pachatel tehdy nálože zakopal u trati mezi obcemi Zminný a Kostěnice. Nebezpečný předmět objevil pochůzkář. Zatím není zcela jasné, zda ho upozornil po průjezdu vlaku menší plamen či záblesk. Bezprostředně ohrožení cestující si toho zřejmě ani nevšimli. Vlak pokračoval v cestě. Přivolaní pyrotechnici bomby zneškodnili. Trať byla na několik hodin uzavřena a naříznutá kolej vyměněna.

Stále stejný scénář

Série podobných případů útoků na koleje začaly v roce 1999. Stále neznámí pachatelé kladou pod koleje podomácku vyrobený výbušný systém sestavený buď z ocelových desek nebo plastikových lahví s výbušninou umístěnou pod koleje a přikrytou kovovým plátem.

"Vyšetřujeme šest případů, kdy neznámý pachatel uložil pod koleje výbušný systém. První se stal 4. dubna 1999 u železniční zastávky Citov na Mělnicku. Druhý z 5. srpna 1999 u železniční zastávky Vraňany na Mělnicku, kdy výbuch poškodil přední část lokomotivy, třetí z 24. srpna 2000 na trati Radotín-Černošice na okrese Praha-západ s naříznutou kolejí. Čtvrtý ze 6. srpna v roce 2001 na trati Dolní Beřkovice-Cítov na trase Kralupy-Vraňany. Pátý se stal 19. listopadu 2002 Praze 9 Kyjích opět s naříznutou kolejí ve třech místech," řekl v červnu detektiv z Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu.